Show simple item record

dc.contributor.advisorKura, Hande
dc.contributor.authorÜçer, Tahsin Temel
dc.date.accessioned2020-12-10T07:39:24Z
dc.date.available2020-12-10T07:39:24Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217984
dc.description.abstractIV ÖZET Seramiğin üretilişinin öncelikli nedeni, insanın yapay çevresinde bulunan bütün nesnel gerçeklikte olduğu gibi işlev gereksinimlerinin karşılanması içindir. İlerleyen süreçte, başta insan ve toplum olmak üzere, gereksinimler ve karşılanış biçimi, malzeme, tasarlama, üretim ve tüketim olgularındaki birçok değişim ve gelişimin oluşması, ürünlerde işlevi yerine getirmenin dışında birçok kavramın bulunmasını da zorunlu kılmaktadır. Bu etkileşimlerin getirişi olarak, insan bilincinde yer alan, psiko sosyolojik, sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik etkenler bütünü, süreç içerisinde değişimler gösterip gelişerek, endüstriyel seramik ürün tasarımında önemli ölçütler durumuna gelmiştir. İnsana ilişkin sözedilen değer ve kavramlar, tasarımı ve üretimi etkilerken, bu olgulardan karşılıklı olarak etkilenmiştir. Bu nedenler ile yeni tüketici ve tüketim eğilimleri, tasarlama ve üretimde yeni anlayış ve ölçütler oluşmuştur. Tüketicilerin, satınalacakları ürünlerde, pratik işlevi yerine getirme niteliğinin yanısıra tinsel gereksinimleri ve kişisel duyguları karşılama istekleri ve ürünün bu nitelikleri bulundurabilmesi pazar başarısını etkileyen koşutlar olmaktadır. Bu nedenler ile endüstriyel seramik tasarımcıları ve üreticiler sözedilen etkenleri ürün kimliğini belirleyici ölçütler olarak tasarımlarına belirgin biçimde yansıtma eğilimine girmektedirler. Çalışmanın birinci bölümünde; gereksinim, üretim, tüketim ve bir tüketici olarak insan ve insana ilişkin kavramsal değerler ortaya konmuştur. İkinci bölümde; bu kavramların endüstriyel seramik tasarımını ve ürünü belirleyici, tasarımcıyı yönlendirici ölçütler olarak etkileri incelenmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Tüketici, Gereksinim, Seramik, Tasarım, Ölçüt, Ürün kimliği, Pazar başarısı, Psiko sosyoloji, Sosyo-kültür, KEYWORDS: Consumer, Necessity, Ceramic, Design, Criterion, Product identity, Marketing succesfulness, Psycho sociology, Socio-cultur.
dc.description.abstractSUMMARY The primary cause of production of ceramic is that the human beings cope with his all requirements, and to relate with all the objective realities in his environment. It is obligatory that in the later periods there should be several concepts except for the functions of living in products. This is because human beings and society change in requirements, materials, design, manufacturing and consumption. Because of this fact, interrelationship between psycho sociological, socio-cultural, socio economical effects existing in human consciousness improve in process and become important criteria in industrial ceramic design. These values and concepts related with human beings not only affect design and manufacturing but also being affected by them. Therefore, in consumer and consumers' tendencies, design and manufacturing, we come across with new considerations and criteria. Moreover, while the consumers are responsible for practical functions of the products, which they will buy, abstract necessities and individual emotions and such qualities are only some of the factors affecting marketing success. In this respect, the industrial ceramic designers and manufacturers have a tendency to reflect significantly to their product designs as determining factors. In chapter one, requirements, manufacturing, consumption and several concepts related with human beings as consumers were put forward. On the other hand, in chapter two we analyzed the effects of some criteria on the designer and the manufacturer of several concepts for ceramic design and determination of product, and other basic design criteria. `B&ZZST` «.w*en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTüketici olarak insan etkeninin endüstriyel seramik tasarımındaki belirleyiciliği
dc.title.alternativeThe Effect of human factor as a consumer in industrial ceramic desing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmNeeds analysis
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmCeramics
dc.identifier.yokid123767
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121834
dc.description.pages2002
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess