Batı resminde figür soyutlamasının 1940 sonrasından günümüz Türk resim sanatına etkisi
dc.contributor.advisor | Acaroğlu, Fuat | |
dc.contributor.author | Koçtürk, Yeliz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:23Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217982 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu tez çalışmasında amaç, Batı resim sanatında soyut resmin oluşumunu ve gelişimini tanımak; resimde soyut figürasyon anlayışını temsil eden Türk sanatçılarım tanıtmak, yapıtları ile Türk resim sanatına katkılarım belirlemek ve tez sahibinin sanatsal formasyonuna katkı sağlamaktır. Tez çalışmasının içeriğinde konuya giriş ve konunun tanımı yapılmıştır. Hareketi hazırlayan aktörler, dönemlerin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapılan açıklanmış, hareketin temsilcileri ve harekete katkıları saptanmış, amaç yönünde sonuçlar elde edilmiştir. Tez çalışmasında konu ile ilgili doküman, belge ve kaynaklar (yazılı, görsel) toplanarak, internet aracılığıyla araştırma olanaktan genişletilerek okul kütüphanesinde ve atölyede düzenli araştırma, görüşme ve tartışma yapılarak, tez konusu oluşturulmaya çalışılmıştır. ANAHTAR KELİMELER: Resim, Soyut, Figür, Sosyo-Ekonomik, Sosyo-Kültürel | |
dc.description.abstract | VI SUMMARY The aim of this thesis study, is to identify the formation and development of the abstract art in the West Art, to know the Turkish artists who represents the abstract figuration, to define their contribution to the Turkish Art with their work of art and to contribute the artistic formation of the owner of the thesis. In the contents of the thesis, the introduction to the subject and the definition of the subject has written. The factors that prepared the actions, the social-economic structure of the period, and social-cultural structures has explained, the represtatives of the actions and their contribution to the action has determined, the results obtained according to the aim. The subject of the thesis constituted by collecting documents and sources (written, visual), extending the study using the features of the internet search, performing regular studies at the school library, reasearchs at the workshop, interviews and arguments. KEY WORDS: Picture, Abstract, Figur, Social-Economical, Social-Cultural | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Batı resminde figür soyutlamasının 1940 sonrasından günümüz Türk resim sanatına etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Figure | |
dc.subject.ytm | Western painting art | |
dc.subject.ytm | Figuration | |
dc.subject.ytm | Abstract painting | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | European art | |
dc.identifier.yokid | 128064 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125382 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |