20. yy. müzik eğitim yöntemleri ile müziğe başlangıçta bedenin kullanımı
dc.contributor.advisor | İnal, Fevziye | |
dc.contributor.author | Feyzioğlu, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:22Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217976 | |
dc.description.abstract | ÖZET Çocuklar duyarak, görerek, dokunarak tanırlar. Kavrama ardından gelir. Bu nedenle çocukların eğitimi müzik, öykü, resim, konuşma, hareket, dans bağlantılarım içermelidir. Küçük yaş kuşağında ve müziğe yeni başlayan kişilerde, bedenin katılımıyla oyun ortamında yapılan eğitim; keşfetmeye dayalı, doğal aşamalarla gelişen motive edici bir ortamdır ve eğitime aktif olarak katılmayı sağlayan bir öğrenme biçimi olmalıdır. Amaç; oyun yaratmak değil, kişilerin oyuna eğitim amaçlı katılmalarını sağlamaktır. Böylece öğrencilere, farklı alanlar arasındaki bağlan kendi kendilerine kurarak, doğrudan yaşama ve tanıma olanağı verilmiş olur. Müziğin temel kavramlarının kuramsal olarak değil, oyun ortamında yaşatılarak aktarılması bilgileri daha kalıcı hale getirecektir. Böylece çocuk çalgı ve teknik eğitimler için gerekli altyapıya sahip olarak müzik yaşamlarına devam edebilirler. Anahtar kelimeler: Çocuk, keşfetmek, beden, müzik, eğitim, oyun. | |
dc.description.abstract | VI SUMMARY The children recognize by hearing, looking, touching, after that the comprehension comes. Therefore the education of the children must include music, story, drawing, speech, movement and dance connections. At the cerlier ages and at the people who has started the musical education recently, the education which is made by the participation of the body, by playing games is an environment which is based on exploring, develops by natural steps and motivating, and it has to be a way of learning that provides the active participation to the education. The object; is not creating game, is to provide children to join the game with an educational aim. Bay this way it's provided the chance for the children to construct the link between different areas by themselves and to live and recognize directly. Not teaching the fundamental conceptions of the music theoretically but teaching them in games by providing them to be lived, will make the knowledge more permanent. By this way, the children may continue their music life by having the substructure which is necessary for the enstrumental and technical education. Key Words: Children, Exploring, Body, Music, Education, Game | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | 20. yy. müzik eğitim yöntemleri ile müziğe başlangıçta bedenin kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Body image | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.identifier.yokid | 128101 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 125386 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |