Malzemenin ve uygulama yöntemlerinin 20. yüzyıl sanatına katkıları
dc.contributor.advisor | Ormancı, Zekai | |
dc.contributor.author | Akşit, Dürnaz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:39:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:39:04Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217903 | |
dc.description.abstract | nı ÖZET Bu çalışmamda resim sanatına giren malzelerin tarihine bakarak sanattaki bu misafirlerin yerini incelemeye ve saptamaya çalıştım. Sentetik Kübik dönem ve Rus Konstrüktivistleriyle başlayıp DADA ve Beuys ile devam ederek bu değişime yol açan koşulları, gereksinimleri araştırdım. Dönemler birbirini kovaladıkça bu materyallerin işlevleri ve anlamları daha büyük bir hızla değişmektedir. Başlangıçtaki `bir köşede basılı küçük bir kağıt parçası` olma durumu değişir ve örneğin Pop Art işlerinde tüm yüzeye yayılarak pentüre çok az bir alan bırakabilir. Çeşitli sanatsal hareketlerde materyali değişik tarzlarda kullanma ardışık dönemlerdeki zıtlık ve kutuplaşmaları anlamak açısından önemli bir başlangıç noktasıdır. Büyük coğrafi alanları Avrupa, Amerika Birleşik Devletleri ve Latin Amerika olarak sınıflandırdım. Bu ülkelerdeki tarihsel gelişim birbirine hiç benzemez ve soyo-ekonomik farklılıklar sanatsal işlere yansır. Bu başkalaşım sürecinin sanatsal kutuplaşma ve sonuçta yeni hareketlerin ortaya çıkışından sorumlu olduğunu düşünerek bazı ülkeleri araştırmaya özel bir önem verdim. Rus sanatçıların işleri hakkında tarafsız değerlendirmelere ulaşamadığın halde bu ülke sanatının Avrupa'da İngiliz sanatınınki gibi özel bir ağırlığı olacağını düşündüm. Ve sonuç olarak kendi memleketimde görsel sanatlarda kullanılan materyalin kaynağı ve rolü hakkında sorular sorup yanıtlar aradım. En sonunda da kendi işlerimin dayandığı temelleri ve gidişatını tartışmaya çalıştım. | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY In this paper looking through the history of materials that entered painting art I tried to observe and present the role of these guests in art. Beginning by synthetic Cubism and the Russian Constructivists, continuing by DADA and Beuys I tried to see the needs, the circumstances that caused this alteration. As the periods follow each other the functions and the meanings of these materials begin to change with a higher rate. The beginning situation of ` a small piece of printed paper in a corner` changes and for example in the works of Pop Art spreading all over the surface leaves a very little space for painting. The different modes of using materials in different artistic movements is an important starting point to understand polarities and conflicts in subsequent periods. I tried to understand the essance of different artistic behaviors by comparing the materials and the effects of needs in using them. I classified the big geographic areas as Europe, United States of America and South America. İn these countries historical development doesn't look like each other. And the socio-economic differences are reflected to the artistic works. Thinking this differentiation process is responsible of artistic polarisation and consequently occurance of new movements İ studied certain countries with a special attention. Even not able to reach neutral evaluations about the last works of Russian artists, I consider art of this country will have a great importance in European art as Great Britain has. As aresult I came to our country and tried to ask and answer questions about the past, the cause and the role of material in visual arts. After all I tried to discuss the background and foreground of my works. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Malzemenin ve uygulama yöntemlerinin 20. yüzyıl sanatına katkıları | |
dc.title.alternative | The Contributions of material and its application methods to the 20. century art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Materials | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.identifier.yokid | 140770 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137077 | |
dc.description.pages | 31 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |