Belgesel sinemada nesnellik olgusu
dc.contributor.advisor | Odman, Cem | |
dc.contributor.author | Morva, Ahsen Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:58Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217878 | |
dc.description.abstract | V ÖZET Fotoğraf ve sinemayla birlikte insan, nesnenin görüntüsünü yeniden üretir. Bu görüntü teknik yolla yapılan bir yeniden üretimdir, ilk defa görüntüyü oluşturan insan eli aradan çıkar, insanın nesne ile araşma, gördüğünü ve seçtiğini kaydedecek bir araç girer. Böylece insanın yüzyıllardır ulaşmaya çalıştığı görüntünün bir benzerini yaratma arzusu gerçekleşir. Bu aynı zamanda gerçekliğin yeniden üretimidir. Belgesel ve kurmaca film sinemanın iki farklı geleneğidir. Temel farklılıkları, kurmaca film yönetmem, kendi tasarladığı malzemeyle, belgesel film yönetmeni ise, kendi katkısı olmaksızın zaten var olan malzemeden yola çıkarak filrnini yapar. Ortak özellikleri ikisi de gerçekliği yeniden üretir. Belgesel film yönetoeninin gözlemlenebilir dünyadan yola çıkarak filmini yapması onun nesnel olması gerektiğini düşünmemize yol açar. Oysa gerçekliğin yeniden üretimi, yönetmenin içinde bulunduğu zamana, sosyo-kültürel, ideolojik, ekonomik yapıya bağlıdır. Bunun yanında yönetmen, görme eylemiyle birlikte yorum yapan, psikolojik ve toplumsal bir varlık olmasıyla koşullanmış ve sanatçı olmasıyla dönüştürücü ve yorumlayan bir bireydir. Bu nedenle belgesel sinema alanında nesnellik söz konusu olamaz. ANAHTAR KELİMELER: Gerçeklik Nesnellik Belgesel Film Kurmaca Film Görüntü | |
dc.description.abstract | VI SUMMARY The human being produce the objects of image together with photography and cinema over again.This image is a new production done by technique. When the manuel system, the human hand, is out of practice, an equipment seeks between the human being and the object in order to record what he sees and chooses.So the destination of the human being, similarize what he sees, is realized after centuries.This is also the production of the reality. Documentary and fiction are the two different traditions of the cinema. The basic fundemental differences are, the fiction film director makes his film with the material on he organized but the documentary film director makes his film without his addition because he starts out with the spontane material. Their similar characteristics are to produce the reality over again. Because the documentary film director starts out of the world that is observed by himself he is shown like as he must be in an objective situation. Where as the re-production of the reality depends on the director's socio-cultural, ideological, economic structural situation and time, he is an individual who comments by seeing, because of his conditioned psychological and sociological human being, he commends and converts with his artistic character. Furthermore under these circumtances the reality cannot be shown on the screen as it percieved. For this reason documentary film director can't be objective. KEYWORDS: Reality Objectivity Documentary Film Fiction Film Image | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Belgesel sinemada nesnellik olgusu | |
dc.title.alternative | Objectivity on documentary film | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Reality | |
dc.subject.ytm | Objectivity | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Documentary film | |
dc.identifier.yokid | 140773 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137080 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |