Sanat yapıtında bütünlüğü oluşturan belleğin tekrar öğesi ve ilişkisi
dc.contributor.advisor | Zeytinoğlu, Emre | |
dc.contributor.author | Baydar, Ş. Neşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:57Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217872 | |
dc.description.abstract | m ÖZET Bu çalışmada resimlerin üretim süreci ite metnin kurgulanması, bir koşutluk içinde geliştirilmiştir. Resimlerin oluşmasına kaynaklık eden birim biçim, dikey-yatay ve diagonal hareketlerin zenginliğine dikkat edilerek seçilmiş ve bu çok yönlü hareketlilik, resimlerin uygulama aşamasında değişimi yaratan etkenlerin kurgulanmasına yardımcı olmuştur. Şeyler arasında kurduğumuz ilişki zihinsel bir süreci gerektirmektedir. Bu alımlayıcı öznenin daha önceki bilgi donanımının da devreye girdiği bir işlemdir. Bu çalışmalara kaynaklık eden birim biçimin, zihinsel işlem içinde alımlayıcı özne tarafından anımsanacağı kesindir. Çalışmalarda bunun bilinciyle hareket edilmiş, toplumsal uzlaşma içinde yer alan biçim, resimsel bir eleman olarak alınıp, sözkonusu çalışmalar bunun üzerine yeniden kurulmuştur. Tekrar öğesi ise bu anımsamanın etkilediği kurgunun bir gereği olarak kulanılmıştır. Burada tekrar, çıkış noktası olan birim biçimin kendi belleğini oluşturmasına yardımcı olacak, salt kendi kendine gönderme yapan, resimsel bir eleman olarak kullanılmıştır. Bu yaklaşımla, yapıtın oluşumu ve yapıtın kendini tekrarlar ve çağrışımlarla, yeniden kurgulayabilmesi mümkün olabilmektedir. ANAHTAR KELİMELER: Birim biçim, bellek, zihinsel süreç, tekrar, devinim. | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY In this work, with the production process of the pictures and the fictionalizing of the text was made at the same process. The unit form, being origin for constituting the pictures, was chosen by looking the welth of ortagonal, horizontal and diagonal actions and that multiple activity supported the fictionalizing of change mading factors. The relation which we have thougt between things requires a mental process. That is a process which the knowledge capasity before of understanding subject cuts in as well The unit form being origin for these works is exactly remembered by understanding subject of the mental process. In works, with the consciousness of that have been acted, form within the social consensus, by being taken as a pictural element, was rebuilt upon this. Also repetition was used as necesity of this fiction affected by remembrance. Here repetition, for supporting to constitute own memory of the unit form which is the supporting point and only referring own itself, was used as a pictural element. With this approach, the generation and the repetetion of the work with the calling to mind is possible to think again. Key Words: Unit form, memory, mental process, repetation, movement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sanat yapıtında bütünlüğü oluşturan belleğin tekrar öğesi ve ilişkisi | |
dc.title.alternative | The Relationship between the element of repetation and the integrating memory in a work of art | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Unit form | |
dc.subject.ytm | Repetitions | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.identifier.yokid | 140774 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 137081 | |
dc.description.pages | 49 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |