Empresyonizm ve post-empresyonizmde renk
dc.contributor.advisor | Deniz, Ahmet Umur | |
dc.contributor.author | Erpulat, Engin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:55Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217867 | |
dc.description.abstract | ÖZET Toplumsal Tarih ve Sanat Tarihi açısından 19. yy önemli değişimlerin gerçekleştiği bir yüzyıl olmuştur. Hızla gelişen bilim ve teknoloji tüm toplumsal yapılan etkilemiş ve modern dünyanın ilk adımlan atılmıştı. Bu modern dünya tüketime yönelik insanların daha çok kentlerde yoğunlaştığı bir yapılanmaya sahipti. Bu tüketimden insanlar huzursuz olmaya başlamış, bu huzursuzluğuda yansıtma işlevini yerine getirenler ise bu dönemin sanatçılan olmuşlardır. Gelişen teknoloji insanlan doğadan koparmış, bu kopuşta bir yabancılaşmaya neden olmuştur. Bunun sonucu olarak, Empresyonizm akımım oluşturacak olan bir grup sanatçı açık havaya çıkarak, doğa ile samimi bir ilişki kurdular. Gelenekle olan ilişkilerini kopararak, açık havada rengin ışığa bağlı olarak değişimlerini resmettiler. Onlardan etkilenen fakat daha kalıcı etkiler yaratmak isteyen bir grup sanatçı ise kendi yollarında ilerleyerek postemresyonistler olarak isimlendirildiler. IV | |
dc.description.abstract | SUMMARY 1 9th Century had been a century which includes significant changes in History of the Society and the Art. The developing speed of Science and Technology had affected the structures in the society and the first step of the modern world had been taken. The modern world had a new structure where the people directed towards the consumption were densely populated. This comsumption had made the people untranquil and the artists in this century had played an important role to reflect the lack of tranquility in their works. The development in Science and Technology had broken off the relation between the people and the nature and the breaking off had caused an alienation. As a result of these metamorphosis, a group of artists who created the movement `Impressionism` improved an intimate relationship with the nature and worked in the open air. They painted the changes of the colours depending on the light in the open air by breaking off the relationships with the tradition. This movement had affected the another group of artists who were named as `Post-Impressionists`, but they wanted to create the permanent influences in their works. V | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Empresyonizm ve post-empresyonizmde renk | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Impressionism | |
dc.subject.ytm | Colors | |
dc.identifier.yokid | 141587 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137031 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |