Show simple item record

dc.contributor.advisorİdrisoğlu, Alev
dc.contributor.authorAtaman, Afif
dc.date.accessioned2020-12-10T07:38:52Z
dc.date.available2020-12-10T07:38:52Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217851
dc.description.abstractIV ÖZET Sinema, çağımızın sanatı, hatta sanat olmanın ötesinde toplumsal bir olgu, siyasal bir güç ve en önemli endüstri kollarından biridir. Bütün sanatlardan faydalanan sinema, onların taklidi olarak kalmamış, faydalandığı diğer sanatlardan bağımsız, özgün bir sanat formu yaratmıştır. Çağımıza damgasını vuran en genç sanat dalı, sinemanın da dramatik özellikleri bakımından kendi altında pek çok türe ayrıldığı görülmektedir. Bu tez çalışmamızda sinemanın türlerinden belki en önemlisi olan `melodram` türünü ele alacağız. Melodramın dünya sinemasındaki oluşum sürecinden başlayıp, Türk sinemasına girişim inceleyeceğiz. Türk sineması deyince neden melodramların ilk akla gelen tür olduğunu açıklamaya çalışacağız. Özellikle 1950'lerde 1980'lere kadar Türk sinemasına hakim olan melodramlar halkın özlemlerini, hayallerini ve özendikleri hayat şekillerini anlatırlar. Sınıf atlama konularını ele alırlar. İyiler kötülerle yaptıkları hemen bütün mücadelelerden galip çıkarlar ama pek çok acı da çekerler. Böylesi halka acılarını unutturan bir türün uzun yıllar sinemamıza hakim olması da kaçınılmazdır. Üretim ilişkileri içerisinde halkın isteklerine göre filmler çeken yapımcılar yılda 300'lere varan film sayılarına ulaşmışlardır. Bu filmlerin hemen hepsi aynı kalıplarda, ama halkın bıkmadan izlediği filmlerdir. 1980 sonrasında değişen değerler ve dönemin karmaşık ortamı sonucunda salonlar boşalmış, film sayısı azalmış ve melodram türünde filmler çekilmemeye başlamıştır. Ancak bu dönemde melodramlar, biçim değiştirerek videolar yardımıyla halka ulaşmaya başlamıştır. Bu yıllarda moda olan ve çok izlenen filmler `arabesk melodramlar`dır. Şöyle bir şey ortaya çıkmaktadır ki ülkemizde halk ve melodramlar ayrılmaz bir bütündür. Ülkedeki kargaşa ve ekonomik sıkıntı nedeniyle, sinemalardan kopan halkla birlikte melodramlar da evlere taşınmışlardır. Önce videolarla ve daha sonra da artan televizyon kanallarındaki dizilerle halka ulaşmışlardır. Yani Türkiye'de çoğunluğun izleme alışkanlıkları hemen hiç değişikliğe uğramamıştır. ANAHTAR KELİMELER: Sinema, Melodram
dc.description.abstractSUMMARY THE MOTION- PICTURE ( CINEMA) is the art of the century, furthermore is a formation which becomes a branch of endustry than being only a branch of art. The Cinema ; which benefits all branches of art but never remains as an imitation of them; improves every branch of art that it utilizes. Also the cinema ;the youngest branch of art which remarks this age; is seem to be contain various types. İn this thesis; we intend to research probably the most important type of cinema; the melodram. We will firstly research the progress of formation of melodram type in the world cinema history »concerning its influation to the Turkish movies. We will try to explain the reasons for the melodramatic movies coming first when we talk about the Turkish Cinema. Especially from 1950's to 1980's the turkish movie was totally under effect of the melodram. The melodrams describes the hopes and the dreams of people and the way of life that they admire. They contain the subjects about the changes of the social classifications. Usually the goodness defeats the badness altough they suffers a lot. As a matter of fact ; it's inevitable that such a type which makes people forgets about their sufferrings; leads for along time in our cinema. The productors that provides the desires of the public ; considering the production relations; had reached big amounts of movies per year ; such as 300. Most of these movies have more or less the same patterns but they are always wellcomed by public. Later on 1980's as a result of the crtiques that especially comes from the critics; the reforming values and the confused atmosphere of the period; theVI melodrams were no more produced and had been taken out of the movie theatres. But they kept reaching the public in another way; by video tapes. The most popular melodrams for those years were named as `arabesque melodrams`. There is such a result like in our country the melodrams and the public are unseperable. Because of the confusion and the economical depression through the country; the public prefers staying at home.And by the mean time the melodrams keeps influenceing their lives primarily by video tapes and later on comes the TV channels and melodramatic TV series. That means; in Turkey the habit of watching the melodrams has never changed. KEY WORDS: Cinema, Melodramen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleTürk sinemasında melodram
dc.title.alternativeThe Melodram of Turkish cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Anasanat Dalı
dc.subject.ytmArabesque
dc.subject.ytmMelodrama
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.identifier.yokid140697
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137055
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess