Plastik sanatlarda cam malzemenin uygulanışı
dc.contributor.advisor | Anılanmert, Beril | |
dc.contributor.author | Elitez, Nazli Gülgün | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:38Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217795 | |
dc.description.abstract | Besbin yıllık billinen tarihe sahip cam malzemesi son birbuçuk asırda yenibir olusum içine girmistir.Cam kesfinden günümüze, farklı evrelerden geçmistir. Önceleri kutsalkabul edilen bu malzeme zaman içinde herkesin sahip olabilecegi bir malzemehaline gelmistir. Endüstiri Devrimi ile birlikte teknolojide yasanan büyük degisim,camda da kendini göstermis ve fabrikalar atölyelerin, isçilerde ustaların yerinialmıstır. 19.yy'ın ikinci yarısında, özellikle de sonlarına dogru cam üretimineGalle, Tiffany ve Lalique gibi isimler farklı bakmaya basladı ve el sanatınınfabrikasyon imalattan daha degerli oldugu görüsünü ispatlayacak çalısmalaryaptılar. Günümüzde cam da, seramik gibi zanaat, endüstiri, ve ileriteknolojilerin yanısıra sanatta da yer bulmaktadır.Seramik gibi cam için de sanat mı zaanaat mi tartısmaları hala sürse depek çok müze cam eserleri koleksiyonlarına katmakta, ayrıca cam sanatçısıolmayan pek çok sanatçı heykellerinde ya da sanatsal uygulamalarında camkullanmaktadır. Cam sanatının plastik sanatlardaki yeri tartısmaya açık ancakcamın plastik sanatlarda bir ifade biçimi oldugu reddedilemez bir gerçektir.ANAHTAR KELİMELER: cam, cam sanatı, cam sanatçıları, stüdyo camı,cam sekillendirme teknikleri | |
dc.description.abstract | Glass, having a historical background of five thousand years, has been ina new formation for the final one and a half century.Starting from the invention of glass, it has undergone various stages. Atthe beginning it was accepted as a sacred material, and as the time passed by itbecame a material that can be possessed by everybody. The technologicalchange brought by the iIndustrial revolution has affected glass as a material andthe factories took the place of workshops, whereas the factory workers took theplace of the glass masters. In the second half of the 19 th century, names suchas Galle, Tiffany and Lalique had a different perspective on the production ofglass and they have undertaken such a production that proves the higher valueof craft than industrial production. Like ceramics, glass is also has a place in artas in craft, industry and higher technologies.Although, the question of whether glass is an art or a craft still takes placeas it is in ceramics, the fine arts museums keep adding new artistic studies totheir collections and artists that are not initially working with glass have beenusing the material of glass as an artistic expression. The place of the glass artwithin the fine arts is an open subject for discussion, but the fact that it is anartistic expression is unquestionable.KEY WORDS: glass, glass art, glass artists, studio glass, glass shapingtechniques | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Plastik sanatlarda cam malzemenin uygulanışı | |
dc.title.alternative | The application of glass as a material in plastic arts | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9001124 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 220187 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |