Show simple item record

dc.contributor.advisorAnılanmert, Beril
dc.contributor.authorElitez, Nazli Gülgün
dc.date.accessioned2020-12-10T07:38:38Z
dc.date.available2020-12-10T07:38:38Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217795
dc.description.abstractBesbin yıllık billinen tarihe sahip cam malzemesi son birbuçuk asırda yenibir olusum içine girmistir.Cam kesfinden günümüze, farklı evrelerden geçmistir. Önceleri kutsalkabul edilen bu malzeme zaman içinde herkesin sahip olabilecegi bir malzemehaline gelmistir. Endüstiri Devrimi ile birlikte teknolojide yasanan büyük degisim,camda da kendini göstermis ve fabrikalar atölyelerin, isçilerde ustaların yerinialmıstır. 19.yy'ın ikinci yarısında, özellikle de sonlarına dogru cam üretimineGalle, Tiffany ve Lalique gibi isimler farklı bakmaya basladı ve el sanatınınfabrikasyon imalattan daha degerli oldugu görüsünü ispatlayacak çalısmalaryaptılar. Günümüzde cam da, seramik gibi zanaat, endüstiri, ve ileriteknolojilerin yanısıra sanatta da yer bulmaktadır.Seramik gibi cam için de sanat mı zaanaat mi tartısmaları hala sürse depek çok müze cam eserleri koleksiyonlarına katmakta, ayrıca cam sanatçısıolmayan pek çok sanatçı heykellerinde ya da sanatsal uygulamalarında camkullanmaktadır. Cam sanatının plastik sanatlardaki yeri tartısmaya açık ancakcamın plastik sanatlarda bir ifade biçimi oldugu reddedilemez bir gerçektir.ANAHTAR KELİMELER: cam, cam sanatı, cam sanatçıları, stüdyo camı,cam sekillendirme teknikleri
dc.description.abstractGlass, having a historical background of five thousand years, has been ina new formation for the final one and a half century.Starting from the invention of glass, it has undergone various stages. Atthe beginning it was accepted as a sacred material, and as the time passed by itbecame a material that can be possessed by everybody. The technologicalchange brought by the iIndustrial revolution has affected glass as a material andthe factories took the place of workshops, whereas the factory workers took theplace of the glass masters. In the second half of the 19 th century, names suchas Galle, Tiffany and Lalique had a different perspective on the production ofglass and they have undertaken such a production that proves the higher valueof craft than industrial production. Like ceramics, glass is also has a place in artas in craft, industry and higher technologies.Although, the question of whether glass is an art or a craft still takes placeas it is in ceramics, the fine arts museums keep adding new artistic studies totheir collections and artists that are not initially working with glass have beenusing the material of glass as an artistic expression. The place of the glass artwithin the fine arts is an open subject for discussion, but the fact that it is anartistic expression is unquestionable.KEY WORDS: glass, glass art, glass artists, studio glass, glass shapingtechniquesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titlePlastik sanatlarda cam malzemenin uygulanışı
dc.title.alternativeThe application of glass as a material in plastic arts
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSeramik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid9001124
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid220187
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess