Organik malzemelerin oluşturduğu yüzey-görüntü yapılanması ve yeni dil arayışları
dc.contributor.advisor | Tüfekçi, Tunç | |
dc.contributor.author | Okay, Defne Sesin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:37Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217791 | |
dc.description.abstract | Görsel malzeme olarak kayda geçen ne olursa olsun, kendisini taşıyan yüzeylerin ve kaçınılmaz olarak görselliğin gelişiminin tarihsel süreç içinde, nasıl evrelerden geçtiğini ortaya koymak bu tezin ana konusunu oluşturmaktadır. Günümüz insanım geçmişe bağlayan belki de en büyük neden, geçmişte üretilenin, bugün ; sanat, bilim ve teknolojinin oluşumundaki belirleyici olmasıdır. Gelenek her zaman üretilenin bir parçası olmuş, geleneği çağdaş bir dille yorumlayanlarda çağımn sanatçıları arasında yer almıştır. Bugüne kadar üretilen her şey insanın izidir. Ve bu çalışmalarda akim ve ruhun temsilleri vardır. Aborjinlerin duvara ellerini koyarak etrafını boyamaları ve ellerinin izdüşümlerim kaya yüzeylerine taşımaları ile başlayan 'temas', fiziki ve tarihsel süreç koşullarında incelendiğinde insanoğlunun serüvenini karşımıza çıkar. Burada varoluşun temel göstergeleri vardır. Duvar resimleri ile başlayan süreç gelişmiş, tablet yüzeyler, piktogram ve ideogramlar, papirüs ve parşömenler, hep bu süreci bugüne taşıyan aynalar olmuşlardır. İnsanoğlunun en önemli belleğini ise kağıt ve kağıt yüzeyleri olmuştur. Hem bellek olarak bizatihi fotoğraf, hem de fotoğrafın taşıyıcısı kağıt bu sürecin önemli parçasıdır. 'El yapımı kağıt' baskı sistemlerinin var olma nedenidir. Hem taşıyıcı olarak taşıdığı tüm görüntülerin estetiğini oluşturan öğelerden biridir, hem de kendi başına bir 'şey'dir. Bu anlamda günümüzde kağıt yüzeyler insanoğlu için hala en önemli ifade ediş yüzeyleridir.VI Bu tez, kağıdı tarihselliği içinde ele alıp, onu bir sanat yapıtı oluşturma bağlamına taşıyan süreci konu almış ve nihayetinde de kişisel ifade edişin yüzeylerine dönüştürülmüştür. | |
dc.description.abstract | Main theme of this thesis is to display the inevitable stages which development of visuality passed through history regardless of the surfaces that carry it and whatever is recorded as visual material. May be the most important reason of today's man's passion for the past is whatever is produced in the past has been the determining factor for art,science and technology today.Tradition has always been a part of the of the produced material and the ones who improvised the tradition with a contemporary approach has taken its place among the contemporary artists. Whatever is produced until today is the mark of human.And in these, mind and soul are represented. When Aborgines put their hands on the walls and painted around them and carried the reflection to the rocks surface started the ' contact ', if this is looked through physical and historical conditions considered, we will see the adventure of human.There is the main hints of existence. The period that started with wall pictures has developed and carried this period to our time as mirrors on plate surfaces, pictograms and ideograms, papirüs and parchoments. The most important memory of man has been the paper and paper surfaces.Both photograph as a memory itself and paper as the carrier of photograph are very important parts of this period. ' Hand made paper ' is the reason of printing systems existence.Both as a carrier its one of the factors that create the esthetic of the visions and it is a ' thing ' itself.Vffl In this meaning paper surfaces are still the most important description surfaces for human beings today, The subject of this thesis, taking paper in this historical way, is the process of turning it into an art material and in conclusion turned into the surfaces of personal descriptions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Organik malzemelerin oluşturduğu yüzey-görüntü yapılanması ve yeni dil arayışları | |
dc.title.alternative | Structuring of image-surface created by organic ingredients and search of new ways | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.subject.ytm | Photography techniques | |
dc.subject.ytm | Printmaking | |
dc.subject.ytm | Visual arts | |
dc.subject.ytm | Printing arts | |
dc.subject.ytm | Organic materials | |
dc.subject.ytm | Photography art | |
dc.subject.ytm | Paper | |
dc.identifier.yokid | 163273 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 147294 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Fotoğraf Sanat Dalı |