Show simple item record

dc.contributor.advisorTüfekçi, Tunç
dc.contributor.authorOkay, Defne Sesin
dc.date.accessioned2020-12-10T07:38:37Z
dc.date.available2020-12-10T07:38:37Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217791
dc.description.abstractGörsel malzeme olarak kayda geçen ne olursa olsun, kendisini taşıyan yüzeylerin ve kaçınılmaz olarak görselliğin gelişiminin tarihsel süreç içinde, nasıl evrelerden geçtiğini ortaya koymak bu tezin ana konusunu oluşturmaktadır. Günümüz insanım geçmişe bağlayan belki de en büyük neden, geçmişte üretilenin, bugün ; sanat, bilim ve teknolojinin oluşumundaki belirleyici olmasıdır. Gelenek her zaman üretilenin bir parçası olmuş, geleneği çağdaş bir dille yorumlayanlarda çağımn sanatçıları arasında yer almıştır. Bugüne kadar üretilen her şey insanın izidir. Ve bu çalışmalarda akim ve ruhun temsilleri vardır. Aborjinlerin duvara ellerini koyarak etrafını boyamaları ve ellerinin izdüşümlerim kaya yüzeylerine taşımaları ile başlayan 'temas', fiziki ve tarihsel süreç koşullarında incelendiğinde insanoğlunun serüvenini karşımıza çıkar. Burada varoluşun temel göstergeleri vardır. Duvar resimleri ile başlayan süreç gelişmiş, tablet yüzeyler, piktogram ve ideogramlar, papirüs ve parşömenler, hep bu süreci bugüne taşıyan aynalar olmuşlardır. İnsanoğlunun en önemli belleğini ise kağıt ve kağıt yüzeyleri olmuştur. Hem bellek olarak bizatihi fotoğraf, hem de fotoğrafın taşıyıcısı kağıt bu sürecin önemli parçasıdır. 'El yapımı kağıt' baskı sistemlerinin var olma nedenidir. Hem taşıyıcı olarak taşıdığı tüm görüntülerin estetiğini oluşturan öğelerden biridir, hem de kendi başına bir 'şey'dir. Bu anlamda günümüzde kağıt yüzeyler insanoğlu için hala en önemli ifade ediş yüzeyleridir.VI Bu tez, kağıdı tarihselliği içinde ele alıp, onu bir sanat yapıtı oluşturma bağlamına taşıyan süreci konu almış ve nihayetinde de kişisel ifade edişin yüzeylerine dönüştürülmüştür.
dc.description.abstractMain theme of this thesis is to display the inevitable stages which development of visuality passed through history regardless of the surfaces that carry it and whatever is recorded as visual material. May be the most important reason of today's man's passion for the past is whatever is produced in the past has been the determining factor for art,science and technology today.Tradition has always been a part of the of the produced material and the ones who improvised the tradition with a contemporary approach has taken its place among the contemporary artists. Whatever is produced until today is the mark of human.And in these, mind and soul are represented. When Aborgines put their hands on the walls and painted around them and carried the reflection to the rocks surface started the ' contact ', if this is looked through physical and historical conditions considered, we will see the adventure of human.There is the main hints of existence. The period that started with wall pictures has developed and carried this period to our time as mirrors on plate surfaces, pictograms and ideograms, papirüs and parchoments. The most important memory of man has been the paper and paper surfaces.Both photograph as a memory itself and paper as the carrier of photograph are very important parts of this period. ' Hand made paper ' is the reason of printing systems existence.Both as a carrier its one of the factors that create the esthetic of the visions and it is a ' thing ' itself.Vffl In this meaning paper surfaces are still the most important description surfaces for human beings today, The subject of this thesis, taking paper in this historical way, is the process of turning it into an art material and in conclusion turned into the surfaces of personal descriptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleOrganik malzemelerin oluşturduğu yüzey-görüntü yapılanması ve yeni dil arayışları
dc.title.alternativeStructuring of image-surface created by organic ingredients and search of new ways
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFotoğraf Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmPhotography techniques
dc.subject.ytmPrintmaking
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmPrinting arts
dc.subject.ytmOrganic materials
dc.subject.ytmPhotography art
dc.subject.ytmPaper
dc.identifier.yokid163273
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147294
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineFotoğraf Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess