İmge ve coğaltma
dc.contributor.advisor | Okan, İrfan | |
dc.contributor.author | Küçüköner, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:34Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217781 | |
dc.description.abstract | Gözünü doğaya açan ilk insanın ilk gördüğü ve duyumsadığı şeyleri belleğine alması ve onları tekrardan ortaya çıkarması imge çoğaltmasının ilk örnekleridir. İmgeleme yöntemiyle maddeyi başka bir biçime dönüştürme yetisine sahip tek varlık olan insan, kendi yapısıyla birlikte varolan bilincini ve belleğini kullanarak ürettiği imgeleri ve simgeleri yine kendi yaşamsal alanlarında kullanan tek varlıktır. İmgenin bilinçli olarak üretilmesinde ise kuşkusuz en önemli görevi sanat ve sanatçılar üstlenmişler ve bin yıllardır varlığı en iyi ifade eden imgeleri yaratmışlardır. Tarihteki ilk sanatsal çoğaltma yöntemi silindir mühürlerden kil tabletlere aktarmayla başlamış, kağıdm bulunuşuyla bir kalıptan birden çok baskı elde edilmiş ve baskı resim yollan zamanla geliştirilerek yeni yeni yöntemler üretilmiştir. Baskı çoğaltmayla ortaya çıkan değerlerle de toplumların ve kültürlerin öz değerleri imgeselleşmiş ve ölümsüzlüklerini kazanmışlardır. Litografi ve serigrafinin de eklenmesiyle baskı alam her türlü sanatsal, kültürel, toplumsal ve endüstriyel ihtiyaca cevap vermeye başlamıştır. Teknik ilerlemelerle birlikte artık imgeler dünyasına dönen yaşamı içinde insanoğlu kendine yedek bellekler aramaya başlamış ve bilgisayarı bulmuş, iletişimi ışık hızından da daha hızlı bir hale getirmiş, dijital çoğaltma yöntemleri ile orjinallik kavramına yeni anlamlar eklenmiştir. Tüm bu bağlantılar içerisinde yine de her zaman en gerçekçi olan anlam bütünlüğü orijinal olan varlığın kendisi olmuş, kopyalanarak çoğaltılması da onun varlığına güç kazandırmıştır. İmgesel arayışlarla oluşturduğum yapıtlarımda yaşamsal ve mekansal elemanların ele alınması ve onların resimsel değerler doğrultusunda boya ve baskı resim yollarıyla ortaya çıkarılması ve bu süreç içerisinde başından sonuna kadar birbirleriyle bağlantılı olmaları, imgelerin resimlerimdeki serüvenini göstermektedir ve çoğaltmayla kazanılan sayısal etkiyle de bu durum pekiştirilmektedir. ANAHTAR KELİMELER: İmge, Çoğaltma, Baskı-Resim. | |
dc.description.abstract | The first human being who opens his eyes to the nature, encodes to his memory what he saw and felt and recall them, these are the first examples of multiplying the image. Man is the only creature mat has an ability of changing the matter to another form and using the images and symbols that he created by using his concious and memory in his own enviroment. Without a doubt, the most important contribution to creating the image conciously come from the art and the artists, and for thousand years mey created the most crucial images that express the existance. In the history, the first artistic technique of multiplying, begins with transfering the image to clay tablets from cylinder stamps, with the invention of the paper, obtaining more than one print from a mould become possible and in time the ways of marking prints developed by the creation of the new techniques. Self values of the cultures have gained their images and immortality by the values mat multiplying tecniques created. The prints started to satisfy the needs of the artistic, cultural, social and industrial areas with the invention of litography and serigraphy. Man, in his new life that became an image world started to look for reserved memories and invented the computer, made cominication faster than the speed of light, added alternative meanings to the consept of originality by digital multiplying techniques. In all these connections, the original has preserved his status of being the most realistic meaning and process of multiplying it, added power to its existance. In my works, that i constructed with the method of searching for images, the adventures of images are shown by considering the vital and spatial elements and the process that they are constructed with the painting and printing techniques in line with pictural values and by indicating their relations with each other since the beginning. In addition, this situation is reinforced by the quantitive impact of multiplying them. KEY WORDS: Images, Multiplying, Print. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | İmge ve coğaltma | |
dc.title.alternative | Image and multiplying | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Printing arts | |
dc.subject.ytm | Multiple | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Image transfer | |
dc.identifier.yokid | 163547 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 147298 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |