Müzikte ritmik disiplinin amaçları, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı`ndaki uygulama biçimleri
dc.contributor.advisor | İnal, Fevziye | |
dc.contributor.author | Kemalbay, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:27Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217752 | |
dc.description.abstract | Birçok öğrencinin müziği keşfetmesi sürecinde kendini ifade etme yetersizliğinden yola çıkılarak, bu eksiklikleri geliştirebilecek bir yöntem arayışına girişilmiştir. Bu bağlamda karşılaşılan iki temel sorun; öğrencilerin müziği dinlerken yeterince hissedememeleri ve enstrüman çalan öğrencilerin müziği doğru bir anlayış ve duyarlılıkla yorumlayamamaları olarak belirlenir. Ritmik; müzik ve hareket bileşimine dayanan ve müzikal duyarlılığı geliştirmeyi amaçlayan bir eğitim yöntemidir. Kuramsal bilgiden önce müzik için fiziksel deneyim edinmemizi sağlar. Bedenimiz müzikal harekete dayalı fiziksel bellek kazanır. Müziğin analitik öğeleri içinde ritim, biçimin oluşumunda rol oynar. Ritim ve dinamik tamamen harekete dayanır; hareketi de kas sistemi sağlar. Yöntemin amacı; hareket, solfej ve doğaçlama öğelerini tek bir bütün halinde görmektir. Bu üç öge birbirini tamamladığı ve desteklediği sürece denge sağlanır. Müzik eğitiminde en önemli çalgı bedendir. Ritmik, bedeni bir çalgı olarak kullanarak müzisyen yetiştirmeyi amaçlar. Anahtar kelimeler: Keşfetmek, duyarlılık, hareket, bellek, deneyim, ifade,iletişim. | |
dc.description.abstract | SUMMARY A method has been sought in order to improve deficiencies of most students in expressing themselves in the course of discovering music. Two fundamental problems encountered in this context are that students fail to feel the music while listening and that instrument players fail to interpret the music in a correct understanding and sensitivity. Rhythmic is a method of teaching which aims to improve musical sensitivity based on a composition of music and movement. It allows you to gain a physical experience for music prior to Theoretical knowledge. Our body gains a physical memory Based on musical movements. Among analitical elements of music, rhythm plays a role in formation of the shape. Rhythm and dynamics are solely based on movement which is ensured by the muscular system. Purpose of this method is to see elements of movement, solfege and improvisation as a whole. A balance is ensured as long as these three elements complement and support each other. Body is the most important instrument in teaching music. Rhythmic is intended to make Musicians to use body as an instrument. Key words: Discovering, sensitivity, movement, memory, experience, expression, communication. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzikte ritmik disiplinin amaçları, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı`ndaki uygulama biçimleri | |
dc.title.alternative | The aims of rhythmic in music, Pratical Forms at Mimar Sinan Fine Arts University State Conservatory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Conservatory | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Rhythm | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Mimar Sinan University | |
dc.subject.ytm | Sensitivity education | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 163180 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 147280 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Kompozisyon Ve Orkestra Şefliği Sanat Dalı |