Show simple item record

dc.contributor.advisorÇatay, Bülent
dc.contributor.authorDemirok, Ersin
dc.date.accessioned2020-12-10T07:38:25Z
dc.date.available2020-12-10T07:38:25Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217743
dc.description.abstractAraç Rotalama Problemleri, Gezgin Satıcı Probleminin ortaya atılmasından buyana degerlendirilmektedir. Bu problemler; depo büyüklügü ve sayısı, araç büyükügüve sayısı, zaman bagımlılıgı, dagıtım ve geri toplama, toplama çesitliligi (eszamanlıgibi), vb açılardan incelenmektedir. Tüm bu problemlerde geçerli olan; ?müsteri ziyaretedildiginde tüm ilgili faaliyetleri gerçeklestirilir? varsayımı, bu çalısmadairdelenmektedir. Çünkü, birçok gerçek vakada; tasıma sadece depodan müsteriye yadamüsteriden depoya gerçeklesmemektedir. Bunların yanında müsteriler arası tasımaihtiyacı da olusmaktadır. Literatürde, bu tip tasımalar su sekilde çözülmektedir; öncemüsteriden talep alınıp depoya tasınmakta daha sonra depodan alınıp hedef müsteriyegötürülmektedir. Çalısmamızda, bu verimsiz yöntem yerine, eszamanlı Araç RotalamaProblemi için rota içi tasıma yöntemi arastırılmıstır. Makale su sekilde düzenlenmistir;ilk bölümde Literatür taraması, ikinci bölümde problem tanımı ve dogrusal modelsunumu, üçüncü bölümde çözüm metodu ve algoritması, dördüncü bölümdeliteratürdeki örneklerden türetilmis kıyaslama sonuçları ve son bölümde sonuç ve ilerkiçalısma konuları sunulmustur.Anahtar Kelimeler: Araç Rotalama, Toplama ve Dagıtım, Eszamanlı
dc.description.abstractWe address a variant of the Vehicle Routing Problem with Backhauls wheredelivery of the goods picked up from one node to another is allowed along the samevehicle route. The remaining goods in the vehicle are transported back to the depot.Two objectives exist: the primary one is to minimize the total distance traveled; thesecondary is to maximize intra-route deliveries. To achieve these goals, we propose ahybrid metaheuristic which consists of an Ant Colony Optimization algorithm for theroute construction and a Tabu Search algorithm for the route improvement. To test theperformance of our approach, we generate benchmark data based on the well-knownproblem instances in the literature. Since the variant presented in this paper has not beenaddressed previously in the literature, only benchmark results with respect to the firstobjective are available. For this dual objective problem, we attempt to generate a Paretocurve for different levels of the first objective to investigate the trade-off between thetwo objective functions.Keywords: Ant colony algorithm, Intermediary delivery, Pick-up and delivery,Simultaneous pick-up and delivery, Tabu search algorithm, Vehicle routingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleVehicle routing problem with simultaneous delivery and pickup and intermediary delivery
dc.title.alternativeEşzamanlı araç rotalama problemi için rota içi taşıma yöntemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9008172
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid202744
dc.description.pages46
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess