Pierre Bourdieu`nün metin teorisi: Yapıtlar bilimi
dc.contributor.advisor | Bostancıoğlu, Meral | |
dc.contributor.author | Kulaber, Selver | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:22Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217732 | |
dc.description.abstract | Yapıtlar Bilimi, metinleri ve sanat yapıtlarını anlamak için tasarlanmış bir teoridir. Bu amacı gerçekleştirmek, Kültürel Üretim Alanı'nı merkez kabul etmekle mümkündür. Yapıtlar Bilimi, bütünsel bir niteliğe sahiptir. `Alan`a odaklanması ile anlama ve açıklama düzeyindeki üretim ve algılama ikiliğini aşmaktadır. Bu nedenle sanat sosyolojisi ve metin kuramı olma niteliğini beraberce içerir. Yapıtlar Bilimi, insani deneyimin pratik kavranışının bütünselliğini farklı bir alanda araştırır. Pratikler denen bu deneyim yapısı, bir alanla karşılaşan habituslarm sonucudur. Kültürel alan, toplumun diğer alanlarından sistematik bir farkla tanımlanmış olmasına rağmen, pratik deneyimin kavramsal bütünselliği ile birleşir. Habitus ve alan birleşiminden oluşan pratikler, insanın dünya ile temasının temel formudur. Yapılmak istenen şey, pratiğin mantığının kendisine en uzak gibi görünen alanlarda nasıl bir form aldığını sistematik biçimde araştırmaktır. Deneyimin ve dünya ile olan temasın, pratik nedenlere ayarlanmış olduğunu gösterme çabasıdır bu. | |
dc.description.abstract | `Science of Works of Art` is a theory which is designed to understand texts and art works. Realizing this aim would be possible by putting culturel production field to the center. Science of Works of Art has a complete structure. By focussing to 'Field', it passes over the production and perceiving duality in the understanding- explanation level. That is why it contains the qualities of being art sociology and text theory both. Science of Works of Art, searches the completeness of practice conception of human experience in a different field. This experience structure which is called practice, is the result of habitus which encounters to a field. Despite the culturel field is being defined with a systematic difference from the other fields of society, it unites the conceptual completeness of practice experience. The practices that take form from consolidation of Habitus and Field, are the basic forms of contact between human and world. In this work, it is aimed to search what kind of forms that the logic of practice have in many kinds of fields that seens totally different from itself systematically. That is the effort to show that experience and to contact with world are `tuned up` to practical reasons. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Pierre Bourdieu`nün metin teorisi: Yapıtlar bilimi | |
dc.title.alternative | Text teory of Pierre Bourdieu: Science of works of art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 163101 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 147285 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Genel Sosyoloji ve Metadoloji Bilim Dalı |