Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Aydın
dc.contributor.authorHaşlakoğlu, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-10T07:38:09Z
dc.date.available2020-12-10T07:38:09Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217680
dc.description.abstractIV ÖZET Bu çalışmada, bitmiş yapıttan yola çıkan sanat düşüncesi ve eleştirisinin yerine, yapıt ve yapan ilişkisinin oluş hâlindeki eylem özünde ele alınması amaçlanmıştır. Buna göre, sanatçı ve yapıt aslında birbirinden ayrı iki şey olmayıp biri diğerinin izi olacak biçimde düşünülmeli ve yapıt, sanatçının sadece kendisinin `yaptığı` değil, aynı zamanda ve esasen `olduğu` kendisidir. Bu açıdan bakıldığında, plastik sanatlar alanında sanatsal eylem tıpkı bir tiyatro oyuncusunda olduğu gibi mimesis içerecektir. Bunun anlamı, eylem anında bir ressamın da tıpkı bir oyuncunun rolünde olduğu gibi yaptığı resimle bütünleşerek, yapıtım doğrudan kendisinden meydana getirdiğidir. Bunun sonucunda ise yapıt, şu yada bu nesne yada duygunun imge yoluyla temsil edildiği bir ifade biçimi değil, öncelikle ve esasen bizzat yapanın bir tezahürü olarak karşımıza çıkar. Başka bir deyişle, yapıt, yapanın kendisini meydana getirdiği dondurulmuş bir olma hâlidir. ANAHTAR KELİMELER: Varlıkbilim, Mimesis, Sanatsal Eylem, Olma ve Yapma, Sanatçı ve Yapıt/Eser İlişkisi
dc.description.abstractSUMMARY In this research project, the aim and scope is to understand the work of art in the very act of making in which the essential determination is 'to be' rather then as a result of a making in the form of a finalized, finished piece. In this sense, the maker and what he makes should not be considered apart from each other but must be thought as one being the imprint of another. Within this frame, the artistic practice in plastic arts come close to the acting in the case of an actor and thus should be labeled as mimesis in the same vein. This means that in the act of a painter, the painting comes out as a result of identification just as it was in the case of an actor who gives birth to the very character he is playing. Conclusively, the work seems to emerge not as a result of representation but as an emergence of the artist in the form of the work he himself has made. Keywords: Ontology, Mimesis, Artistic Act, 'Doing' and 'Being', The Relation between Artist and His Worken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSanat yapıtının oluşum sürecine varlıkbilimsel bir yaklaşım
dc.title.alternativeAn ontological approach to the making of the work of art
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid178378
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid159475
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess