Anadolu Selçuklu Dönemi çini ve seramiklerinde kullanılan motif vr figürlerin ajur tekniğindeki yansımaları
dc.contributor.advisor | Turan, Sitare | |
dc.contributor.author | Kara, Sezin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:07Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217674 | |
dc.description.abstract | ÖZET Kültürlerin varoluş nedenleri dayandıkları temeller ve beslendikleri özler vardır. Aynı topraklar üzerinde farklı anlayış üslup ve akımların etkilerini taşıyarak kendilerine ait üslup özellikleri ile dikkati çeker. Anadolu Selçuklu sanatındaki etnik hafıza bezemedeki etkin biçimlenişin nedeni olmuştur. Hazırlanan eser metninde öncelikle yapılan yeni uygulamaların esin kaynağını oluşturan Anadolu Selçuklu döneminin tarihsel süreç içerisinde motif, figür ve kompozisyonları ele alınmıştır. Dönemin seramik ve çini tekniklerinin yanında nadir olarak karşılaştığımız ajur tekniğinin özelikleri, Anadolu ve Anadolu dışının zarif örnekleri detaylı olarak araştırılmış, örnekler ile anlatılmaya çalışılmıştır. Teknik denemeler sonunda yapılan tasarımlar ve uygulamalar Teni Uygulamalar` bölümünde özelliklerine göre açıklanmaktadır. Dönemin stilize insan ve hayvan figürleri üç boyutlu formlara soyut bir yaklaşımla, estetiksel tekniğe bağlı aktarılmaya çalışılmıştır. Figür, motif, kompozisyon biçimselliği yakalanarak, dekoratif unsurlu figüratif formlar oluşturulmuştur.Kullanılan tekniklerin araştırması yapılarak, hamur, sır yapısı üzerine çok sayıda deneme yapılarak doğru uygulama tekniğine ulaşılmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY Cultures have reasons to exist, foundations to lean on and core sources feeding them. On the same land, they attract attentions with their own style by incorporating quite distinct styles, understandings and trends. Ethnical memory of the Anatolian Seljuks' art became the reason for the active shaping in the decaration First of all, in this study, Anatolian Seljuks' motif, figure and compositions which are the inspiration of new applications have been considered. In addition to period's ceramics and tiles techniques, the characteristies of rarely-encountered fenstration techniques and elegant samples from inside Anatolia and outside Anatolia have been researched with details and tried to explained with samples. Designs and applications made just right after techical experiments have ben explained in the section of `New Applications` according to the their characteristics. Period's stylistic human and animal figures have been tried to tranform into three dimentional forms using the abstract-approach and being committed to estetical techniques. Noticing the spatial harmony of figure, motif and composition, figurative forms with decorative characteristics have been formed. Researching the techiques being used and doing experiments on the paste and glaze structure, correct application technique has been achieved. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Anadolu Selçuklu Dönemi çini ve seramiklerinde kullanılan motif vr figürlerin ajur tekniğindeki yansımaları | |
dc.title.alternative | Reflection of motifs and figures used in the tiles and ceramics of the Anatolian Seljuka' period to the fenstration techniques | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk El Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 178346 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 159478 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |