Caravaggio`nun 17. yüzyıl Avrupa resmine etkileri
dc.contributor.advisor | Sekban, Nedret | |
dc.contributor.author | Mutlugöz, Turgut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:38:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:38:01Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217650 | |
dc.description.abstract | IIIl ÖZET 17. yüzyıl Avrupa resim sanatı hem sanatsal açıdan hemde sosyal olaylar bakımından oldukça karmaşık bir yapı sergiler. Barok sanatın gün ışığına çıkmasından önce Avrupa resim sanatı Rönesans resminin artık yerini Maniyerist anlayışa bırakmasıyla tüm Avrupa'da yeni sanat anlayışlarına açık bir yapı oluştu. Bu yapılanma içerisinde Caravaggio'nun Chiaroscuro (Işık-Gölge) anlayışı Barok sanatın oluşumunu da hızlandırmıştır. Caravaggio tüm bu şartlar içerisinde oldukça yeni söylemler geliştirdi. Ve 17. yüzyılın ilk çeyreğinde adına Caravaggio'culuk denen, oldukça kalabalık bir sanatçı grubunu etkisi altına aldı. Bu etkiler salt Caravaggio'nun sanat anlayışının bir kopyası değildi. Bu hareket 17. yüzyılın bir çok büyük sanatçısını örneğin Ribera, Velazquez ve Zurbaran'ı etkiledi. Bu etkiler barok sanatın en önemli ustalarından Rembrandt'ın resimlerine bile yansıdı. Caravaggio'nun ortaya koyduğu bu yenilikçi anlayış bir çok sanatçının İtalya'ya özelliklede Roma'ya gelmesine sebebiyet vermiş ve bu suretle Caravaggio'nun çevresinde takipçilerinden oluşan bir sanatçı topluluğu var olmuştur. Bu sanatçılar daha sonra bu sanatsal öğretiyi ülkelerine taşımış ve kendi resim anlayışları çerçevesinde onu daha da geliştirmişlerdir. Caravaggio'culuk yada bugün tercih edilen şekliyle Tenebrizm 17. yüzyıl sanatım önemli ölçüde etkilemiş kendine has bir estetik anlayış ve tarz geliştirerek daha sonra Barok sanatın en önemli sanatçılarını büyük ölçüde etkilemiştir. | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY In 17th-century European art, both artistic and social events shows a very complex building. Before to bring to light of Baroque painting European painting remaining the place of Renesaince to Mannerist intelligence has in all Europe a new artistic building. In this construction Caravaggist Chiaroscuro intelligence has to accelerate the formation of Baroque painting. All in this conditions Caravaggio has developed a very rather pronunciation. And he influenced a rather crovded artistic group called `Caravaggism` in Europa at the first quarter of 17th-century. This behavior has influenced a lot of great artists such as Ribera, Velazquez and Zurbaran in 17th-century. In this influences has already reflected the great Baroque painter Rembrandt too. In this new intelligence of Caravaggio's art has a lot of artists coming up to Italy and especialy to Rome, so there has been an artists group around Caravaggio as a followers. Afterwards this painters carried the artistic doctrines to his countries and devoloped his own artistic intelligences more. Caravaggism or Tenebrizm to influenced the 17th-century art and devoloped a new aesthetic intelligence and manner afterwards influenced the great masters of Baroque art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Caravaggio`nun 17. yüzyıl Avrupa resmine etkileri | |
dc.title.alternative | Caravaggio's influences on European art in 17th-century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 179432 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 160451 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |