Show simple item record

dc.contributor.advisorAksan, Şebnem
dc.contributor.authorBerge, Mustafa Deniz
dc.date.accessioned2020-12-10T07:38:00Z
dc.date.available2020-12-10T07:38:00Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217646
dc.description.abstractÖZET Bu yüksek lisans tezi klasik bale eğitiminde dünyanın önde gelen ve kronolojik olarak birbirini izleyen Enrico Cecchetti ve Agrippina Vaganova metotlarında orta düzey kol hareketlerinin (Port de Bras) karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve bu yöntemlerin çağdaş öğretim programlarında kullanılabilmesi olasılıklarını irdelemektedir. Öngörülen Port de Bras dizeleri tek tek uygulanmış, anatomik ve biçimsel ayrıcalıklar incelenerek örnek dizeler tasarlanmıştır. Bu inceleme üç aşamada ele alınmıştır: 1) Cecchetti ve Vaganova metotlarmdaki Port de Bras hareketlerinin deşifre edilmeleri ve müzikleriyle birlikte uygulamaya hazırlanmaları. 2) Hazırlanan bu Port de Bras hareketlerinin uygulanmaları ve sonuçlarının anatomik ve öznel çözümlemeleri. 3) İlk iki aşamanın birikimiyle oluşan yeni dizelerin örnek olarak sunulması. ANAHTAR KELİMELER : Klasik Bale, Enrico Cecchetti, Agrippina Vaganova, Port de Bras, Kol Hareketleri
dc.description.abstractVI SUMMARY This master thesis compares the most applicated and chronologically established methods of Enrico Cecchetti and Agrippina Vaganova, which handle intermediate arm movements (Port de Bras) in classical ballet education and researches the possibilities of using these in today's teaching programs. Each of the proposed Port de Bras applications is rehearsed one by one and examples to be given are designed after analyzing anatomical and formal differences. This thesis is composed of three stages: 1) The reading of the Port de Bras movements in Cecchetti and Vaganova methods and to prepare their applications with music. 2) The application of each of these prepared Port de Bras movements and their anatomical and personal solutions. 3) The presentation of new examples which are derivates of the former two stages. KEYWORDS : Classical Ballet, Enrico Cecchetti, Agrippina Vaganova, Port de Bras, Arm Movementsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleKlasik bale eğitiminde Cecchetti ve Agrippina Vaganova metodlarında orta seviye Port de Bras (kol hareketlerinin) karşılaştırmalı incelenmesi
dc.title.alternativeA comparative study of intermediate arm movements (Port de Bras) in Cecchetti and Agrippina Vaganova methods in classical ballet education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid179453
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid160453
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess