Show simple item record

dc.contributor.advisorKovanlıkaya, Çağlayan
dc.contributor.authorÇağlak, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:57Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:57Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2020-11-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217634
dc.description.abstractÖZETKurumsallaşmış şirketlerin belki de son 10 yıldır bilgi ve iletişimteknolojilerine yaptıkları yatırımlar oldukça artmıştır. Günümüzde şirketler, bilgi veiletişim araçlarına yaptıkları yatırımların büyümelerine ve gelişmelerine sebebiyetveren etkenlerin başında olduğunu kabul etmişlerdir.Konya ili küçük ve orta boy işletmeler açısından oldukça zengin birkonumdadır. Konya'da gıda ve kozmetik sektöründeki işletmelerin bilgi ve iletişimaraçlarını kullandıklarını ve edindiklerini kısmen görmekteyiz. Buna karşınişletmelerin özellikle teknik bilgi ve deneyim eksiliği ile birlikte, işletmelerinkendilerine daha az risk getiren yatırımlarda bulunmaları onların bu alanlara ciddişekilde yatırım yapmalarını engellemektedir. Yine araştırmada işletmelerin yeniekonomiye ve e- ticarete ne kadar geçebildikleri ve ne kadar geçmeye isteklioldukları araştırılmıştır.ANAHTAR KEL MELER : Konya, KOB , Yeni Ekonomi, Yatırım,e- Ticaret
dc.description.abstractSUMMARYThe investments of institutionalized companies on information andcommunication technologies have increased in probably last ten years. Nowcompanies have admitted that their investments on the means of information andcommunication are on the head of the factors leading their growth and development.The province of Konya has a rich position in terms of small and mediumenterprises. We partly notice that the enterprises in food and cosmetic sectors inKonya are using and acquiring means of information and communication. However,in addition to deficiencies in especially in technical knowledge and experience ofenterprises, that enterprises invest in the areas having lesser risk for themselvesprevents them from doing investment seriously in these areas. Still, in the study it hasbeen searched that how much enterprises could adopt new economics and ?trade, andhow much they are willing to adopt them.KEY WORDS: Konya, SME, New Economics, Investment, e -Tradeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleKOBİ`lerde yatırım eğilimleri: 2005 yılında Konya ili örneği
dc.title.alternativeInvestment tendencies in SMEs: The case of Konya city in 2005 year
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-17
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151811
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188372
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineGenel Sosyoloji ve Metadoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess