dc.contributor.advisor | Karayağız, Yalçın | |
dc.contributor.author | Ergaz, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:56Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217627 | |
dc.description.abstract | ÖZET(Postmodern Teorinin Günümüz Estetik Söylem ve Pratiği Üzerine GetirdiğiAçılımlar)Modernizmin sonrasında, genel olarak 1960'ların sonlarına doğru şekillenmeyebaşlayan ve etkisi 1980'lere doğru belirginleşen postmodernizm olgusu vepostmodern teori, güncel sanat üzerinde belirleyici etkileri olan pek çok açılımıberaberinde getirmiştir.Modernizmin ve aydınlanma projesinin kapsamlı bir eleştirisi şeklinde yapılananpostmodern teori, II. Dünya Savaşı sonrasında, enformasyon teknolojileri ve tüketimkültürü alanında gerçekleşen temel değişimlerden hareketle; gerçekliğin tanımının vetemsilinin, orjinallik fikrinin, tarihe, bilime ve akla atfedilen değerlerin, yaşamı veözneyi formüle etmeyi hedefleyen büyük anlatıların, özne, nesnesi ve iktidararasındaki ilişkinin yeni bir analizini ortaya koymaya girişmiştir. Sosyoloji, tarih,politika, estetik teorisi gibi pek çok disiplin zemininde gerçekleşen bu açılımlar,sanatın teorisi ve uygulanması üzerinde; figürasyon, alıntılama, dışsal unsurlarareferans, eklektisizm gibi yaklaşımlara geri dönülmesi, estetik hiyerarşiler kurmayayarayan düalitelerin yapı bozumuna uğratılması, siyasal ve eleştirel tavırların,altkültürel mücadelenin sanat zeminine kayması gibi pek çok etkiye neden olmuştur.Günümüzde, postmodernizmin geçerlilik iddiasinın hafiflemesiyle, etkinliğininyoğunluğu dağılma sürecine giren bu olgular, sanatsal üretim bağlamında, bazıörneklerde hedefledikleri kazanımları gerçekleştirebilmiş, bazılarında ise işaretettikleri olumsuzlukları ikame edecek yeni çelişkilerin inşa edilmesine nedenolmuşlardır.ANAHTAR KEL MELER: Postmodernizm, Simülasyon, Kiç, Çokkültürlülük,Öteki, Temellük, Hipergerçek, Camp, Feminizm12 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT( The Perspectives That Postmodern Theory Has Brought On The ContemporaryAesthetical Expression And Practice )After the modernism, the phenomenon of postmodernism and the postmoderntheory that began to take shape through the end of 1960s, and whose effect began tobe visible through the 1980s, has brought various perspectives having identifierimpacts on the contemporary art.Having been structured in the form of a comprehensive critisism of themodernism and the enlightenment project, the postmodern theory has began toanalyze the description and presentation of reality, the idea of originality, the valuesthat are attributed to history, science and reason, great narrations aiming to formulatethe life and the subject, and the relationship among the subject, object and the power,acting from the main changes occured in the area of information technologies andconsumer culture after World War II. These perspectives, which have been occuringin various disciplines such as sociology, history, politics, theory of aesthetics, have alot of effects on theory and practice of art, such as returning to some approaches likefiguration, quotation, references to exterior factors, eclecticism; deconstructing of thedualities used for building of aesthetical hierarchies, shifting of the political andcritical attitudes and the subcultural struggle towards the artistic base.Today, while the legality claim of postmodernism gets weaker, the intensity ofthese issues has entered into the dispersion period; some of them have achieved thetarget aims in some instances, and some of them has caused to build new conflictsthat will substitude the designated negatives.KEY WORDS: Postmodernism, Simulation, Kitsch, Multiculturality, The Other,Appropriation, Hyperreal, Camp, Feminism12 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Postmodern teorinin günümüz estetik söylem ve pratiği üzerine getirdiği açılımlar | |
dc.title.alternative | The Perspectives that Postmodern theory has brought on the contemporary aesthetical expression and practice | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151816 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188376 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |