Show simple item record

dc.contributor.advisorÇatay, Bülent
dc.contributor.authorDoyuran, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:55Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:55Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217622
dc.description.abstractBu çalışmamızda, Kapasite Kısıtlı Araç Rotalama Problemleri için kullanılan Clarke-Wright (CW) tasarruf algoritmasına değiniyoruz. Geçmişte, Gaskell (1967), Yellow (1970), Paessens (1988) ve Altınel-Öncan (2005) tasarruf formülündeki terimleri parametrize ederek ve bu formüle yeni terimler ekleyerek CW algoritmasına yeni açılımlar getirmişlerdir. Tüm bu yeni açılımların başlıca amacı, hızlı hesaplama süresinde kısa rotalar bulmaktır. Çalışmamızda, CW tasarruf formülünün iki ve üç terimli versiyonlarının performansını arttıran çeşitli yaklaşımlar önerdik. Amacımız, ek bir hesaplama yükü getirmeden çözüm kalitesini arttırmaktır. Algoritmayı, literatürdeki en bilinen örnek setleri üzerinde test ettik. Bu örnek setleri, daha once önerilmiş ve bizim de karşılatırmalı değerlendirme yaptığımız tasarruf formüllerini test etmek için de kullanılmıştır. Algoritmamız, birçok problem için literatürdeki diğer sezgisel yöntemlerden daha iyi sonuçlar vermektedir.
dc.description.abstractWe address the Clarke-Wright (CW) savings algorithm proposed for the Capacitated Vehicle Routing Problem (CVRP). In the past,Gaskell (1967), Yellow (1970), Paessens (1988), and Altınel and Öncan (2005) proposed modifications on the CW function by either parameterizing it or by adding new parameterized terms. The primary objective of all these approaches is to obtain short tours with least computational effort. In this study, we propose several enhancements to the two- and three-term versions of CW savings function. Our aim is to further improve the solution quality without bringing additional computational burden to the existing approaches. To test the performance of our savings functions, we conduct an extensive computational study on a large set of well-known instances from the literature. These instances were also used by the earlier savings algorithms that we benchmark our approach with. The results show that the proposed savings functions provide shorter distances in many instances and the average performance is better than those of the previous approaches reported in the literature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleEnhancements of Clarke-Wright savings heuristics for the capacitated vehicle routing problem
dc.title.alternativeKapasite kısıtlı araç rotalama problemleri için kullanılan Clarke-Wright tasarruf yönteminin performansının arttırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid316800
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid178701
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess