Picasso`nun Guernica resminin sanatsal kaynakları
dc.contributor.advisor | İskender, Ali Kemal | |
dc.contributor.author | Elçioğlu, Canan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:53Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217615 | |
dc.description.abstract | IllÖZETBu calisma 20. Ytizyilin en enteresan sanatcisi olarak Picasso ve onunen ilgi ceken resmi Guernica'nin olusum asamalan ve kaynaklan uzerine birarastirmadir.Vatikan muzesine yapilan bir ziyaret sirasinda, orada sergilenmekte olanbir 16. yuz yil Rafael Okulu hahsinin, Guernica resmi ile olan asm benzerligi buarastirmayi dogurdu. Picasso'nun butun bir sanat tarihine olan meraki vebegendigi eserleri ele alarak, onlarla hesaplasmasi veya kendi uslubu ile onlanyeniden var etmesi bilinen ozelliklerindendi. Kendisinin de acikca soyledigi gibi,`ben baskalanni degil, kendimi kopya etmekten korkarim ` soziinudogrularcasina Vatikan'daki Rafael Okulu halismdan, temayi, kompozisyonu,figurlerin karakterlerini, yerlerini hatta bazi detaylarini dahi almaktancekinmemistir. Qok dogru bir segimle, o sirada ispanya'nin icinde bulundugupolitik acmaza ve savasin felaketlerinin getirdigi hislere en uygun temayi ve enuygun eseri yakalamistir. Vatikan hahsindaki kompozisyon, incil'de isaPeygamberin hayatindan, cocuklugundan bir sahneyi` MasumlannOldurulmesi` sahnesini islemektedir.On iki halidan olusan bu serinin, birikaybolunca kalan on birinden gunumuzde dokuz tanesi sergilenmektedir. Kesinolarak resimleri kimin yaptigi bilinmemekle beraber.tahmini olarak, Rafael'inolumunden sonra islerini deviralan asistanlanndan Giulio Romano tarafindanyapildigirT~~ soylenmektedir. Hahlar 1519 veya 1520 yilmda siparis edilse de, Rafael'inolumunden sonra, Bruksel'de Pieter van Aeist atolyesinde dokunarak ancak1531 yilmda getirilip Vatikan'daki yerine asilir.r Picasso bu eserle ilk Italya seyahati sirasinda kar§ila§mis olabilir.1917 yilmda Roma'ya ilk defa Jean Cocteau ile beraber, onun tesviki ile,I Rus Balesi ile cahsmak icin,` Parade ` balesinin dekor ve kostumleriniyapmak Qzere gider.Klasik italyan sanati ile bu karsilasma,kubizmin tariher karismasma ve onun sanatinda neo-klasik denilen donemin baslamasina neden olur.italya'nmonun sanati uzerindeki tesirleri, yankilan ile birlikte bir omur boyu hissed ilecektir.r Italya seyahatinden tam yirmi sene sonra yapilan Guernica resminde,ispanyol ic Savasindaki, sivil halkin cektikleri anlatilmak isteniyor gibigorunse de, aslinda, tarih oncesinden beri dunyamiztn gormekte oldugu birr insanhk drami, `Masum insanlann Katledilmesi` resmedilmektedir. Bu acidanGuernica sadece bir savas protestosu olmakla kalmaz gok daha genis. birzaman diliminini kapsar ve daha buytik bir insanhk drammi protestor eder. Guernica, Vatikan'daki hah ile kompozisyonundaki buyukf`~~ benzerlige ragmen, fazlasiyla Ispanyol olan bir kavramm, bogaguresininr iki ana karakterini, at ile boga'yi da resmin bunyesinde birlestirir. Kendisi de bu resimdebogaile vahseti ve karanlik gugleri, at ile ispanyol halkiniVsimgeledigini kabullenecek ve savasin acimastzhgina, sanatminyaraticihgi ile karsi duracaktir. | |
dc.description.abstract | SUMMARYThis study is on Picasso as the most interesting painter of the 20thcentury and Guernica's sources and stages of creation, his painting holding thehighest degree of attention.The close similarity of a 16th century Raphaelite school tapestry withGuernica triggered this study. Picasso was known for his qualities of interest ina whole history of art and taking other works of art he liked reckoning orblending them in his way to recreate. As if confirming his saying outright : `I amnot afraid of copying others, only of copying myself`, he has not abstained fromtaking the theme, composition and the characteristics, places and even someof the details of the figures in this Raphaelite school tapestry in Vatican. By avery good choice he has captured the most appropriate theme and work of artfor the political impasse and feelings aroused by the disasters of war in Spainat the time. The composition on the tapestry elaborates the scene of`Massacre of the Innocents` from the childhood of Christ in the Bible. Thesetapestries comprise in series of twelve and out of the remaining eleven, onebeing lost, nowadays only nine are on exhibition. Though it is not known forcertain the creator of these designs is said to be | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Picasso`nun Guernica resminin sanatsal kaynakları | |
dc.title.alternative | Artistic sources of the Picasso`s Guernica | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151820 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 188380 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |