Show simple item record

dc.contributor.advisorErkmen, Bülent
dc.contributor.authorUsta, Okan Hasan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:51Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:51Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217607
dc.description.abstractÖZET(Bâ¹R YAZI KARAKTERâ¹ Aâ¹LESâ¹ TASARLANMASI)Günümüz grafik tasarâºmâºnâºn de¤iï¬en görsel diliyle örtüï¬ecek yeni biryaz⺠karakteri ortaya çâºkarmak amacâºyla tasarâºmâºn⺠gerçekleï¬tirdi¤imHandvetica yaz⺠karakteri ailesi, Helvetica'nâºn el çizimi referanslar⺠ileyeniden üretilmesini temel almaktadâºr.Helvetica gerek anatomisindeki denge gerekse de ortaya çâºktâºÂ¤âºkoï¬ullar⺠belirleyen Modernist düï¬ünce sebebiyle günümüze kadarnesnellik iddiasâºn⺠en iyi taï¬âºyabilen font olmuï¬tur. Kolay okunabildi¤i vepek çok farkl⺠konuda rahatça kullanâºlabildi¤i için Helvetica bugün en çoktercih edilen fontlarâºn baï¬âºnda gelmektedir.Bir yaz⺠karakterinin el çizimi metoduyla yeniden üretilmesireferanslarâºn⺠kullanarak tasarlamâºï¬ oldu¤um Handvetica yaz⺠karakteriailesine çâºkâºï¬ noktas⺠olarak Helvetica'y⺠seçmemin sebebi el çizimindekiöznellik ve kiï¬isellik referanslarâºyla, Helvetica'nâºn anonimli¤i ve nesnellikiddiasâºnâºn karï¬âºtlâºÂ¤âºndan do¤an estetik olanaklardan yararlanmaktâº.Handvetica ailesi farkl⺠el çizimi yöntemlerine gönderme yapan beï¬yaz⺠karakterinden oluï¬ur. Bunlardan Handvetica tight daha çok foto-dizgiteknikleri öncesinde tasarâºm orijinallerinin tamamen el çizimi ilehazâºrlandâºÂ¤âº dönemin görsel referanslarâºn⺠taï¬âºr. Serinin di¤er üyeleri olanHandvetica sketch, Handvetica esquisse ve Handvetica lost isegünümüzde giderek yok olan elle çizilmiï¬ tasarâºm taslaklar⺠gelene¤ininestetik mirasâºna göndermelerden oluï¬ur. Ad⺠geçen bu dört yaz⺠karakteride bold (kalâºnlaï¬tâºrâºlmâºï¬) yaz⺠kalâºnlâºÂ¤âº temel alâºnarak tasarlanmâºï¬ olup,serinin sonuncu üyesi olan Handvetica lost regular ise ailenin uzun metiniçin hazâºrlanmâºï¬ tek üyesidir. Handvetica; kopyalama veya akâºldan çizmeyöntemlerinden çok bakarak çizmenin getirdi¤i bozulmalarâºn estetikreferanslarâºyla tasarlanmâºï¬tâºr.ANAHTAR KELâ¹MELER: Font, Helvetica, Handvetica, Tipografi, Eskiz
dc.description.abstractSUMMARY(DESIGNING A TYPEFACE FAMILY)Handvetica typeface family is a recreation of Helvetica, referencinghand drawing methods to match today?s changing visual language ofgraphic design.Because of its anatomical balance and the modernist ideas whichdefined its period, Helvetica was the typeface that most successfullycarried the objectivity claim of its time. Being legible and versatile usemade Helvetica one of the most preferred fonts of today.Handvetica was a recreation via hand drawing methods to makeuse of the contrasts between the subjectivity and individuality ofhandwriting and the objectivity and anonymity claim of Helvetica.Handvetica family consists of five typefaces referring to varied handdrawing methods. Of these, Handvetica tight has all the visual referencesto a period (before the photo-typesetting techniques) when designprototypes were hand drawn. The other members of the family Handveticasketch, Handvetica esquisse and Handvetica lost refer to the nearly extincttradition of hand drawn design sketches.The four typefaces mentioned above are all designed in ?bold? whilethe last member of the family Handvetica lost regular is made to be used inbody texts, thus is in ?regular?. Handvetica is designed not by copying ordrawing by heart, but by the references of the aesthetic deformationscaused while drawing by looking.KEYWORDS: Font, Helvetica, Handvetica, Typography, Sketchen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleBir yazı karakteri ailesi tasarlanması
dc.title.alternativeDesigning a typeface family
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid151821
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188381
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess