dc.contributor.advisor | Bugay, Bengi | |
dc.contributor.author | Koçer, Kaya Zeki | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:49Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2020-11-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217601 | |
dc.description.abstract | VIÖZETÖzellikle sayısal alanındaki gelişmeler, ışık geri verim katsayısıyüksek malzemeleri, hatta ışık kaynaklarını, dekor amaçlı kulanmamızdakisınırları genişletmiş olup, söz konusu materyallerle dekoru oluşturmak hemenhemen televizyon dekorunun temel ayrıcalığı olmuştur. Kameranın insangözüne oranla netleme açının daha fazla olması, hiçbir zaman çıplak gözlekontrol edemeyeceğimiz büyüklükteki alanları bize netleyerek sunması vegörüntüdeki hızlı devinimin oluşturduğu görsel zenginlik, televizyonun izleyiciile tek yönde kurduğu iletişimde çoğunlukla içeriğin, imajın arkasındakalmasına neden olabilir; bu tip olumsuzlukları aşabilmek, televizyon dekortasarımcısının estetik kadar teknik bilgisini'de kullanmasını gerekli kılar.Sonuçta, iki boyutta algıladığımız görüntüdeki derinlik etkisi, kontrollugölgeler yardımı ile elde edilen planlardadır, alıcıların sadece renkliolmadığını düşünürsek siyah beyaz görüntüde'de farklı gölgeler eldeedebilmek, doku ve biçimi'de beraberinde kontrol edebilmek, televizyondekorunda ışık kadar, teknik renk bilgisi'de gerektirmektedir. Seyirci adına,bütünü takip eden kameralara, günümüzde yüksek hareket kabiliyetlerieklenerek, dekorun statik etkisi aşılmaya çalışılırken, bu avantaj dekortasarımcısına daha başka zorluklar çıkarmaktadır. kameranın bu yeteneğidekorun arka tarafını'da gözden kaçırmamamızı gerektirirken, kullanılanmalzemenin akustik etkiside aslında tasarımcıyı ilgilendirir. Bu bağlamdaklasik sahne tasarımı kuralları dışına çıkan televizyon dekor tasarımı,malzemesinden düşünce biçimine kadar tasarımcısını doğal olarakayrıcalıklı kılmaktadır.Televizyon dekor yapma prensiplerini irdelemeyi amaçladığımbu çalışma, temelde plato dekor tekniklerini, plato aydınlatma ve akustikkurallarının incelenmesini kapsamaktadır. Çalışma Konu ile ilgili uzmanlarındeneyimlerini aktarması, internet, kütüphane, T.R.T arşivinden yazılı veresimli kaynak araştırması ve muhtelif T.R.T ve Kanal D plato çalışmalarınınizlenmesi ile oluşturulmuştur.ANAHTAR KELİMELER: Plato, Dekor, Derinlik etkisi, Kamera , Işık | |
dc.description.abstract | VIISUMMARYThe developments especially in digital world, the materials with high opticalreflectivity coefficient and even decorative use of the light sources have leaded tosuch materials being almost one of the basic exclusivity of the televisiondecoration. The capability of high degree of focusing provided under cameralenses thanks to its bigger focus angle compared to that of human eye providesfocused visibility that cannot be achieved by the human eye. The visualelaboration provided by the high rate of agility may even result with subordinationof the content to the image in the single directional communication of thetelevision with the spectator.To overcome such inconveniences necessitate the decoration designer toemploy technical expertise in addition to the esthetic concern.Consequently, the depth perception sensed in 2-dimension in the image lies onthe plans obtained by the help of the controlled shadows. In consideration of thefact that there isn?t only color receivers, obtaining different shadows in a blackand white image calls for the knowledge on the technique as well as light in thetelevision decoration. Attempts are made to get rid of static effect of thedecoration by addition high degree of agility via state-of-art cameras that tracethe totality on behalf of the spectator, while this advantage proves to be anotherdifficulty for the decoration designer. Such ability of the camera should not let usmiss the background of the decoration, and the acoustic effect of the materialsemployed is in fact a concern to be handled by the designer. In this context, withits implications beyond a stage design rules, the decoration design for thetelevision is a real challenge for the designer, ranging from material employed tothe imagination of the design, which inherently attaches the designer?s artisticwork the exclusivity of his/her own.VIIIThe study aimed to scrutinize the principles of television decoration basicallycovers the stage decoration techniques, stage illumination and acoustic rules.Among the materials referred in the course of the study, it is worth to mention ofthe opinions of the relevant experts, printed and illustrative materials obtainedfrom Internet, library and TRT archive, and the investigation performed onvarious TRT and Kanal D stage works.KEY WORDS: Stage, Decoration, Depth Perception, Camera, Light | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Televizyon`da dekor yapma prensipleri ve bu bağlamda `televizyon kanallarından biri için`, bir dekor uygulaması | |
dc.title.alternative | The Principals of set design for television and in this context a set application for one of the tv channels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-17 | |
dc.contributor.department | Sahne Dekorları ve Kostümü Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151786 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188354 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |