Show simple item record

dc.contributor.advisorŞabanoviç, Asif
dc.contributor.authorBariş, Baran
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:46Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:46Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217586
dc.description.abstractKonvansiyonel kilitlenmeyen fren sistemlerinde (ABS) temel kontrol algoritması tekerlek ivme kontorlunun ve kayma kontrolunun bir kombinasyonudur. Bu kontrol algoritması sürüş koşullarına göre farklılık gösteren kayma ve ivme eşik değerlerinin önceden tanımlanmış olmasına gereksinim duyduğundan en iyi performansın alınabilmasi icin uzun saha testi sürecine gereksinim duyar. Bunun yanı sıra, sürüş koşullarındaki degişkenlik istenilen kayma degerinin istenilen sapma sınırları icerisindeki takibinde ve surtunme kuvvetinin maksimize edilmesinde sınırlayıcı bir etken oluşturur. Bu çalışmada, Kayma Kipli Kontrol (KKK) tekniği üzerine oturtulmuş dayanıklı bir ABS algoritması sunulmuştur. Sürüş koşullarından bağımsız olarak teker sürtünme kuvvetinin maksimize edilerek ve araç stabilitesi korunarak daha kısa duruş mesafesine ve direksiyon hakimiyetinin daha iyi olduğu frenlemeye ulaşıldığı gösterilmiştir. Bu amaçla, hedeflenen kayma değerini hesaplayan bir optimizasyon metodu, belirtilen kayma değerini takip eden bir teker kayma kontrol metodu önerilmiştir. KKK temelli benzer optimizasyon ve teker kayma metotları literatürde mevcuttur, yalnız bu metotlar sadece Matlab/Simulink ortamında test edilmiştir. Bu projede, daha gerçekçi sonuçlar elde edilmesi amacıyla, önerilen sistem analiz edilmiş ve bir sürüş simulatöründe test edilmiştir. Önerilen optimizasyon metotuna ek olarak teker sürtünme kuvvetleri arasındaki dengeyi koruyan bir surtunme kuvveti kontrol metodu önerilmiş ve test edilmiştir.
dc.description.abstractIn a conventional anti-lock brake system (ABS) the basic control algorithm is a combination of wheel acceleration/deceleration control and the wheel slip control. This control algorithm depends on the pre-configured threshold values that vary for each braking scenario which requires a large amount of field testing to achieve the best performance. In addition to that, the unpredictable nature of the driving conditions results in limitations not only in tracking the desired slip value within an acceptable range but also in the maximization of the friction force. In this work, a robust ABS algorithm based on Sliding Mode Control (SMC) technique is introduced. It is shown that regardless of uncertainties in the driving conditions the friction force is maximized and the stability of the vehicle is maintained resulting in a shorter brake distance and a better steer ability. For that purpose a self optimization method that calculates the desired slip value and a wheel slip controller to track this slip value are mainly proposed. Similar optimization methods and slip controllers based on SMC can be found in the literature, but these methods are only tested in the Matlab/Simulink environment. In this project the proposed system is analyzed and tested in a vehicle simulator to provide more realistic results. In addition to the optimization method a friction force controller to maintain the friction force balance between the wheels hence maintaining the vehicle stability is also proposed and tested.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectElektrik ve Elektronik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectElectrical and Electronics Engineeringen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleAnti-lock brake system (ABS) via sliding mode control
dc.title.alternativeKayma kipli kontrol tabanlı ABS fren sistemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSlide
dc.subject.ytmFriction
dc.subject.ytmOptimization
dc.subject.ytmBrake systems
dc.identifier.yokid318450
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid178690
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess