Show simple item record

dc.contributor.advisorKayhan, Aslı
dc.contributor.authorGölebakar, Sinem
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:45Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:45Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2020-11-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217581
dc.description.abstractBu çalışmada, kültürel alan dönüşümleriyle ilintilendirerek müzikteki ?yeniüretimleri? incelemeyi denedik. Bu incelemede öncelikle seçilen sufi-techno, sufi-rockâ¦vb. gibi adlar altındaki türlerin müziksel yapılarından hareketle mistikgeleneklerin Doğu ve Batı toplumlarındaki yeri ve müzikle ilişkisine bakmayaçalışılmıştır.Ardından müzik tarihini genelde sanat tarihi içindeki Avangard dönüşümlerlebirlikte değerlendirmeye çalıştık. Bir anlamda Avangard'ın zemin oluşturduğuteknoloji ile mistizmin bir arada olduğu eklektik yaklaşımlara müzik alanında konumaradık. Postmodern değerlendirmelerden de yararlanarak yapmaya çalıştığımızincelemede, Arkın Ilıcalı (Mercan Dede) müziğiyle tartışmamızısomutlaştırabildiğimiz bir örneği oluşturmaktadır. Çalışma bilimsel bir incelemezeminine oturtulurken ise, eleştirel bir bakışta bunun bir parçası kılınmıştır.Anahtar Kavramlar: Tasavvuf, Avangard, Sufi-Techno, Elektronikmüzik, Minör, Fark, Biraradalık, Aradalık, Mercan Dede.
dc.description.abstractIn this study, our target is to discuss the ?new productions? in music whichare related to the cultural transformations. The ?new productions? are chosen amongsome genres of music, such as Sufi-rock and Sufi- techno etc. To understand themusical construction of these genres, Sufism in eastern and western world arestudied. In other word, we observed how Sufi tradition and music placed in the twodifferent world are.On the other hand, history of music together with avant-garde transformationin history of art is considered because we think that the ?new productions? are basedon the thought of avant-garde. Moreover, the ?new productions?, which may beconsidered to be eclectic and which mixed the technology and mysticism, are tried tobe found position in music. In these discussions, some times, the post-modernconcepts help us more than the modern concepts. Arkın Ilıcalı (Mercan Dede) andhis music are used to concrete our discussing as a sample.Key Concepts : Sufism, Avant-garde, Sufi-techno, Electronic music,Difference, Minor, Togetherness, in betweenness, Mercan Dede.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.title20. Yüzyıl kültürel alanında Avangard sonrası müzikteki `aradalık` lar : Arkın Ilıcalı (Mercan Dede) ve müziği örneği
dc.title.alternativeThe Cultural betweennes of post Avant-Garde in 20. century : Arkın Ilıcalı (Mercan Dede) 's music
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-17
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151727
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188589
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineGenel Sosyoloji ve Metadoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess