Türkiye`de çağdaş sanat içinde fotoğrafın bugünkü konumu
dc.contributor.advisor | Gezgin, Ahmet Öner | |
dc.contributor.author | Yayintaş, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:41Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217565 | |
dc.description.abstract | Fotoğraf ilk bulunduğu ilk günden bu yana görsel dünyayı etkilemiş ve görselalgıda yeni vizyonlar sunmuştur. Teknolojik gelişmelere ve hakim olan sanatakımlarına bağlı olarak fotoğraf anlayışı büyük değişimler göstermiştir. Görseldünyanın vazgeçilmez bir öğesi haline dönüşen fotoğraf, günümüz çağdaş sanatçalışmalarında sıkça kullanılmaktadır. Fotoğrafın kullanımı çağdaş sanat içerisindefarklılıklar göstermektedir: Sanat eserinin kendisi, malzemesi ya da belge olarak yeralır.Bu tezin amacı, Türkiye'de çağdaş sanat içinde fotoğrafın bugünkü konumunuortaya koymaktır. Türkiye'de fotoğrafçılar ile çağdaş sanatçılar birbirinden kısmenbağımsız ilerlemektedir. Çağdaş sanatta fotografik üretim, ağırlıklı olarak fotoğrafdisiplininden gelen sanatçılar tarafından değil, diğer sanat disiplinlerinden gelensanatçılar tarafından yapılmaktadır. Fotoğrafçılar ve çağdaş sanatçılar arasındakiayrım son dönemde yavaş yavaş belirsizleşmeye başlamış ve iki gurupta birbirlerininişlerine ilgi göstermeye başlamıştır. Bu durum Türkiye'de fotoğrafın gelişimi içinümit verici gözükmektedir. Bu çalışmada özellikle son yirmi beş yılın eserleriseçilmiştir. Çağdaş sanatta fotoğraf denilince, fotoğraf dünyasından Ahmet ÖnerGezgin, Şahin Kaygun, Nazif Topçuoğlu, Ahmet Elhan ve Orhan Cem Çetin gibiisimler ön plana çıkarken, çağdaş sanatçılarda Ayşe Erkmen, Aydan Murtezaoğlu,Bülent Şangar, Gülçin Aksoy, Can Altay , Nancy Atakan, Nazan Azeri, Nasan Tur,Güven İncirlioğlu, Halil Altındere ve diğerleri önemli isimlerdir. | |
dc.description.abstract | Since its invention, photography had effects on the visual world and offerednew perspectives in our perception of the world. Perception of photography haschanged a lot due to technological improvements and the current art movements.Photography, which is one of the most important medium of the visual world, is beingused within contemporary art works of today. There are different usages ofphotography within contemporary art: As an art work, art material and document.This thesis aims to explore the usage of photography in today?s contemporaryart. In Turkey, photographers and contemporary artists do not have much relation witheach other. The photographic works are mostly done by artists from the other artdisciplines, not by the ones from the field of photography. However, nowadays theseparation between photographers and the contemporary artists is getting blurred andboth groups start to pay attention to the others? work. This is a promising situation forthe future of the photography art in Turkey. In this thesis, the works that has beendone in the last 25 years have been chosen. From the photographic discipline, AhmetÖner Gezgin, Şahin Kaygun, Nazif Topçuoğlu, Ahmet Elhan and Orhan Cem Çetinand from the contemporary artists Ayşe Erkmen, Aydan Murtezaoğlu, Bülent Şangar,Gülçin Aksoy, Can Altay , Nancy Atakan, Nazan Azeri, Nasan Tur, Güvenİncirlioğlu, Halil Altındere and others are the important names that will be mentioned. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türkiye`de çağdaş sanat içinde fotoğrafın bugünkü konumu | |
dc.title.alternative | The uses of photograhy in contemporary art in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 198025 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206251 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |