Show simple item record

dc.contributor.advisorKafalı, Nihal
dc.contributor.authorAral, Nur
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:39Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:39Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217557
dc.description.abstractStill life terimi, ilk olarak 17. yüzyılda Hollandalılar tarafındankullanılmıs olsa da resim gelenegi içinde antik çagdan beri nesnelerinbetimlendigi bilinmektedir. Önceleri dinsel içerikli resimleri sembolikbaglamda desteklemek adına kullanılan still life ögeleri, zaman içinde önemkazanarak bagımsız bir temaya dönüsmüs özellikle de 20. yüzyılda hayatiönem tasıyan ve gelisen bir anlamlar sistemi olarak öne çıkmıstır.Fotograf sanatı da; icadından beri nesnelerin dünyasıyla hep iç içeolmus, bu baglamda still life da Talbot'dan günümüze kadar pek çokfotograf ustasının duygularını aktarmak için kullandıgı güçlü bir araç olmayıbasarmıstır. Bu araç öyle bir araçtır ki bir yandan bize; akıp giden zamanıdurdurmak ve sadece ona tanıklık etmek yerine, hayatın içine kendiöykülerimizi katmak, zaten duran bir zamanı akmaya zorlamak adına yolgösterirken öte yandan da nesnelerin o suskun ve farklı dünyasına dokunup,onları bizim siirimizle bulusturarak biçimlerin canlı dünyasında varolabilecekleri bir öze dönüstürür.Diger tüm fotografik alanlardan kurgusal boyutu ile ayrılan still lifefotografı, kuskusuz ki fotografçının elinin en çok hissedildigi tema olarak öneçıkmaktadır. Nesnenin bir araç olarak varlıgı, öz varlıksal yapısı, fotografiçinde alacagı yer ve üstlenecegi islev ise bu süreç baglamında arastırılan vebelirlenen olgulardır. Bir still life fotografın özü, asla nesnel gerçekliginyansıması ile sınırlı degildir. Bunun aksine bir still life fotografın özü,nesnelerin dilsiz dünyasından formların siirine geçerken sanatçının yaratıcıve düsünsel düzlemde yeniden yorumladıgı gerçektir. Bu gerçeklik ise bizistill life'ın anlamına ulastıracaktır.ANAHTAR KELMELER : Still Life, Fotograf, Kurgusal, Öz, Anlam.
dc.description.abstractEven if the term ?still life? first had been used in 17. century by Dutchs,we know that objects has been depicted since the ancient times. Formerlythe still life elements were used to back up the religious paintings in thecontext of symbolic meaning but eventually these elements got more andmore important and change into an independent theme.From the very first days of its invention till today, the art ofphotography has also been in a strong relationship with the world of theobjects and from Talbot to the today?s skilled photographers, used still lifeas an effective tool for expressing fleelings. On the other hand still lifetouches the muted and different world of the objects and by joining them withour poems it transforms the stilled objects into a content which lets them existin the living world of the forms.Still life photography obviously differs from all other photographic fieldswith its fictional process, and it also the field that we feel the photographer?shand the most. The presence of the object as a tool and the construction ofitsself being would be examined and defined in this fictional process. Incontrast its content is a new kind of reality which has been reinterpreted in acreative and an ideational level by the artist, as he or she passes through thestilled world of the objects into the poem of the forms and this new realitytakes us to the meaning of still life.KEY WORDS: Still Life, Photography, Fictional, Content, Meaning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleFotoğraf sanatında öz, anlam ve kurgusal süreç bağlamında still life
dc.title.alternativeStill life in the context of content,meaning and fictional process in the art of photography
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFotoğraf Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid9015483
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid220188
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess