Çağdaş sanatta çevre ve izleyici müdahalesiyle oluşan yapıt
dc.contributor.advisor | Özdemir, Gülçin | |
dc.contributor.author | Saçlioğlu, Nazli Ekin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:38Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217555 | |
dc.description.abstract | Kendi yapıtlarımdan örneklerin üzerinde durdugum bu çalısmamda, aynı soruları, farklıyapıtlara yönelterek bir sonuca varmaya çalıstım.Bu soruların cevapları, izleyici, sanatçı ve müdahale kavramlarının kendi yapıtlarımdakivarolus sekillerini açıklamak amacını tasıyor.Benim yapıtlarımın dısında, izleyici müdahalesi ve katılımına açık yapıtlar günümüzsanatında genis bir yere sahip. Sanatçı isteyerek yapıtını müdahaleye açıyor ve izleyiciyi birkatılımcıya dönüstürüyor.Farklı disiplinlerle iliski kuran bu uygulamalarda öne çıkan, insanlar arasındaki iliskisekilleri ve olası yasam formlarının varlıgını göstermek. Sadece sanat olmanın ötesinde,yasamı degistirmek ve paylasım alanlarını genisletmek istegine sahipler. Çogu zaman sanatkurumlarına belgeler vasıtasıyla tasınırlarken, kimi zaman da sosyolojik arastırmalarla büyükbenzerlikler gösterebiliyorlar.Bu tür yapıtlar, sanatın alanını genisletmekten çok, global toplumsal alanının içindesanatın direnme kapasitesini göstermek amacındalar.ANAHTAR KELMELER: Müdahale, izleyici-katılımcı, yapıtın sanatçısı, süreç, olasılıklar | |
dc.description.abstract | In this study, in which I put a stress on the examples from my own works, I have triedto come to conclusion by posing similar questions also to different art works.The answer to these questions aim at explaining the type of presence of the conceptsof spectator, artist and intervention in my own works.Apart from my works, art works that are open to the intervention and participation ofspectators take a great portion of our present art. The artist intetionally opens her work tointervention and transforms the spectator into participant.In these practices, which relates themselves with different disciplines, the points of focusare the different forms of human relations and the display of the possible existence ofdifferent life forms. Beyond being merely art, they desire to transform life and extend thespace of sharing. While most of the time they are brought to art institutions through the meansof documents, they sometimes show great similarities with sociological researches.These types of art works are defined as rather than broadening the sphere of art,showing art?s capacity of resistance within the field of global social space.KEYWORDS: Intervention, spectator-participant, the artist of the art work, process,probability | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş sanatta çevre ve izleyici müdahalesiyle oluşan yapıt | |
dc.title.alternative | The art work in contemporary artthat comes to existence through the intervention of environment and the spectator | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 343073 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 228979 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |