Show simple item record

dc.contributor.advisorSekban, Nedret
dc.contributor.authorÇakirusta, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:35Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:35Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217541
dc.description.abstractÖZET19.yüzyıl Fransız htilali sonrası sanat yeni bir anlam kazanmıştır. 19.yüzyıl sanatının tarihi, kendi adına düşünme korkusuzluğu gösteren, zamanınegemen kurallarını korkmadan eleştiren ve böylece sanatları için yeniolanaklar yaratan sanatçıların tarihi olmuştur. 19.yüzyılın sanayileşmesürecinin Avrupa'da kültürel bir yozlaşmaya sahne olmasıyla sanatçılar yeniarayışlar içine girer. Şark ve onun erotizmi, gizemi bir grup sanatçıyı kendineçeker. Doğu'yla özdeşleştirilen kadınlar ve yaşanan erotizm ilgilerini cezpeder. Erkek gücünün kadın gövdesi karşısındaki sınırsız hegemonyası,fantastik olarak Doğu'yla birleştirilmiş, Doğu cinselleştirilerek şehvetli birDoğu imgesi yaratılmıştır. 18. yüzyıldaki `kadın, yabancıların ve egzotiklerinmekânındadır` söylemi, 19. yüzyılda kadının, hayali Doğu'nun gizeminin biranahtarı olduğu söylemiyle iç içe geçiyordu.Avrupa'da Empresyonistler de doğu kültürüne ilgi gösterdiler. Fotoğrafmakinesinin gelişmesi ve Japon baskılarının fark edilişiyle resim sanatındabir devrim yaptılar. 19. yüzyıl sanatında ortaya çıkan akımlar eşzamanlıyaşanıyordu ve bu yüzyıl sanat açısından çok hareketli geçiyordu. Yüzyılınsonuna doğru Pre-Raphaelist ve Rokoko stili Arts and Craft hareketlerin vetabii Doğu kültürünün etkisiyle ortaya çıkan, Fransa'da Art Nouveau,Avusturya'da Secessionstil adını alan akım Japon baskı resimlerindeki akıcı,yuvarlak çizgileri ve dekoratif özellikleriyle öne çıkmıştır. Arabesk doğumotifleri, çizgisellik, ritmik kıvrımlar, uçuculuk, cezp edicilik ve hayalâlemindeymiş gibi betimlenen figürler... Üslubun bu özellikleri ve bezemeciyaklaşımı figürlerde, özellikle yoğun olarak ?kadın figüründe? uygulanmış,John Berger'ın tanımıyla ?seyirlik nesne? olan kadın erotik unsurlarıkorunarak, lüksleştirilerek dekoratif hale getirilmiştir. Kadın imgesi erotik vebaştan çıkarıcı bir biçimde sunulmuş, özellikle Gustav Klimt, kadın imgesinidaha çok cinsel görünüşleriyle ele almıştır.Anahtar Kelimeler: Art Nouveau, Secession, Kadın mgesi, Mucha, Klimt
dc.description.abstractSUMMARYAfter the French Revolution in the 19th century, art started to take on anew form. The 19th century has been the era of artists who were ableto express their own thoughts courageously and criticize the dominantrules of their time, enabling artists to start creating new possibilities fortheir art. The Industrialization of the 19th century brought with it acultural degeneracy, thus making artists wanting to look for somethingnew. The eroticism and mysticism of the Orient attracted a group ofartists. The women and the eroticism identified with the Orient catchestheir attention. The infinite dominance of the male power over the femalebody was combined with the Orient in such an eccentric way that itcreated an image of the East as something very sensual. The 18thcentury line of thought that said ?women, the land of the exotic?interconnected with the 19th century saying that the image of thewoman was the key to the heart of the Orient.The impressionists in Europe have also been interested in theEast. The invention of the camera together with the discovery ofJapanese prints contributed to the reform in painting. The movementsemerging in the 19th century were all taking place simultaneously thusproducing a very vibrant period. Towards the end of the century thePre-Raphaelite and Rococo styles in the Arts and Crafts, together with theinfluence of Eastern culture on the movement giving way to the rise of ArtNouveau in France also named the Secession style in Austria emergedwith flowing, circular lines with the decorative features comprised inJapanese prints. Arabesque Eastern designs, linear, rhythmic curves,evaporating charm and figures were portrayed as if they had touchedan imaginary world. These features of the movement and its decorativeapproach has been applied on figurative drawing, more so on the femalefigures. As John Berger has put it, the erotic elements of women asthe ?object looked at? was spared, turning it into a sumptuous ornament.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleArt Nouveau bağlamında kadın imgesi
dc.title.alternativeThe woman image in Art Nouveau
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid170110
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191996
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess