Edgar Degas`nın resimlerinde bale teması
dc.contributor.advisor | Mahir, Mehmet | |
dc.contributor.author | Özgöcen, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:28Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217515 | |
dc.description.abstract | IVÖZETDegas'nın sanatında bale, sanatının merkezine oturttuğu bir temadır. Budönemde var olan opera ve balelere giderek sahne ve sahne arkasından çalıştığıpozlarda Degas, tekrar tekrar resmine hizmet edecek doğru pozları arar gibidir.Yaptığı bu karakalem çalışmalar daha sonra anlamlı bir bütün oluşturacak şekildebir araya gelir.Sanatçının eserlerinin bütününe baktığımızda önceden monotip baskılarında,pastel veya yağlıboya çalışmalarında oluşturduğu kompozisyonlardan parçalarınfarklı şekillerde bir araya getirilerek yeni resimler olarak kullanıldığı da görülür. Butavır Degas'nın çalışmalarını oluştururken, izlediği ve versiyonlar şeklinde önümüzesunduğu bir şekil olarak karşımıza çıkar. Arka planda var olan tek bir balerin ya dasiluet şeklindeki bir balerin grubunu öne çıkararak ya da zaman zaman netalgılanmayan uzaktaki bir detayın kadrajın en can alıcı yerine yerleştirildiği buyaklaşımda, sanatçının kompozisyonunu oluşturmada her türlü yolu denediğinigörürüz.Sanatçının bazı resimlerinde kullandığı karartı gibi belirsiz orkestra ya dakalabalık seyirci yığını gibi öğeler, daha sonradan terk edilmiş gibi gözüken diğeröğelerle birlikte alınır ve izleyiciye sunulur. Bu da bize Degas'nın, opera ve baleyleilgili izlenimlerine ve gözlemlerine ne kadar sadık kaldığını göstermektedir.Araştırmacı bir şekilde gözlemlerini ortaya koyma yöneliminde, kişisel bir duyguinceliğinin ve sezginin rolü büyüktür.Teknik olarak baktığımızda sanatçının ilk döneminde ortaya koyduğueserlerde var olan pastel renk kullanımı son döneme doğru canlı, parlak tonlarınçarpıcı bir şekilde kullanılmasına doğru gider. Konturlar yer yer daha dağınıklaşır.Pastel malzemesinin kullanım imkânlarıyla yarattığı doku ve jestsel fırça sürüşleriDegas'nın resimlerindeki empresyonist etkiyi arttırır. Işığın doğru ve etkilikullanımıyla da beslenen teknik anlatımındaki özgünlük ve zenginlik Degas'yı,empresyonizm içinde önemli bir yere taşımıştır.ANAHTAR KELİMELER: Degas, Dans, Bale, Paris Operası, Empresyonizm | |
dc.description.abstract | VSUMMARYBallet is a central theme in Degas? art. As he frequented the ballets andoperas of his time, studying views from the stage and the foyers, Degas was insearch of an expression for his art. His drawings during this period were to emergeto form an artistic unison.Reflecting on Degas? art as a whole, we can see that his paintings are acollage of monotype prints, pastel drawings, and details from earlier oil studies. Thisattitude not only manifests itself as his artistic method, but also as a style heobserves and present in versions. With this approach, whereby we can see asolitary ballerina in the background or a silhouette of a group of dancers coming tothe fore or sometimes a hardy recognizable distant detail being placed at the heartof the scene, we understand that the artist aspires to explore different means tostructure his composition.Blurry elements that is an orchestra or maybe a crowd of spectators that wecome across in some of his works, are picked up later on, with seeminglyabandoned elements and presented to the observer. And that demonstrates usDegas? fidelity to his own experiences and interpretations of the opera and theballet. A personal finesse and intuition plays a plays a big role in his tendency toreflect his observations in such great accuracy.Technically speaking, his application of pastel tones in his early worksgradually evolves to include livelier and brighter colors in his later periods. Contoursdiffuse at times. Textures that could only be achieved by the use of pastel, andgestural brush strokes accentuate Impressionist effects in his paintings. Technicaloriginality and richness nourished by effective and accurate use of light, put Degasin the centre stage for Impressionism.KEYWORDS: Degas, Dance, Ballet, Paris Opera, Impressionism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Edgar Degas`nın resimlerinde bale teması | |
dc.title.alternative | Ballet in Edgar Degas' paintings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 170086 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191982 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |