dc.contributor.advisor | İyicil, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Güvençer, Rahşan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:27Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217507 | |
dc.description.abstract | IVÖZET?â¦Eğer halk müziğimiz üzerinde çalışırsam, eski müziğimizi tahlil edipiçime sindirirsem, bu teknikle hem memleketimizin müziğini yapmış olurum, hem debu müziği evrensel potanın içine oturtmuş olabilirim...?Bu misyonla yola çıkan Saygun, Schola Cantorum'da aldığı eğitim ve uzunyıllar süren araştırmalar neticesinde özgün müzik dilini yaratmıştır.Pentatonik ezgiler, makamlar, Yunan Mod'ları, halk ezgileri, kromatizm,Saygun'un müzik dilini oluşturan temel yapı taşlarıdır.Bu çalışmada, Ahmet Adnan Saygun'un yaşam öyküsü, op.12 ViyolonselSonatı'nın yapısal analizi; bestecinin pentatonizme, makamlara ve modlara ilişkindüşünceleri ile eserde karşılaşılan güçlüklerin geleneksel, mistik, derin ve özgünmüzik dili yapısının bozmadan nasıl aşılacağı, duate, arşe ve tel seçiminde hangi yapıtaşlarının göz önünde bulundurulduğu anlatılmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ahmet Adnan Saygun, Viyolonsel, Sonat, Rahşan Güvençer,Müzik Devrimi, Pentatonizm, Kromatizm, Modal, Makam, Türkü | |
dc.description.abstract | VSUMMARY?⦠if I work on our folk music, and if I analyze our old music and then digestit, then I would have made my country?s music by this technique, and also I mighthave placed this music within the universal pot. ...?Having set off with this mission Saygun has created the authentic musicallanguage by the education he acquired at Schola Cantorum and as a result of hisresearch over long years.The pentatonic melodies, modes, the Greek Modes, the folklore melodies,cromatism are the fundamental stones that make Saygun?s musical language.In this work, endeavour is made to tell the life story of Ahmet Adnan Saygun,the structural analysis of his op.12 Violoncello Sonata, the composer?s thoughtsrelated with pentatonism, makams and modes, and as well as how to overcome thedifficulties encountered within this piece of work without disturbing the traditional,mystic, deep and authentic musical language structure, which structural elements aretaken into consideration in the selection of fingering, the bow and the cords.Key Words: Ahmet Adnan Saygun, Violoncello, Sonata, Rahşan Güvençer, MusicRevolution, Pentatonism, Chromatism, Modal, Mode, Folk Song | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ahmed Adnan Saygun`un op.12 viyolensel-piyano sonatını teknik açıdan ve yoruma yönelik inceleyen çalışma kılavuzu | |
dc.title.alternative | Study guide examining Ahmed Adnan Saygun's op.12 cello-piano sonata,from technical and interpretational point of view | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 170237 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 192008 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |