Show simple item record

dc.contributor.advisorİyicil, Çiğdem
dc.contributor.authorGüvençer, Rahşan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:27Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:27Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217507
dc.description.abstractIVÖZET?â¦Eğer halk müziğimiz üzerinde çalışırsam, eski müziğimizi tahlil edipiçime sindirirsem, bu teknikle hem memleketimizin müziğini yapmış olurum, hem debu müziği evrensel potanın içine oturtmuş olabilirim...?Bu misyonla yola çıkan Saygun, Schola Cantorum'da aldığı eğitim ve uzunyıllar süren araştırmalar neticesinde özgün müzik dilini yaratmıştır.Pentatonik ezgiler, makamlar, Yunan Mod'ları, halk ezgileri, kromatizm,Saygun'un müzik dilini oluşturan temel yapı taşlarıdır.Bu çalışmada, Ahmet Adnan Saygun'un yaşam öyküsü, op.12 ViyolonselSonatı'nın yapısal analizi; bestecinin pentatonizme, makamlara ve modlara ilişkindüşünceleri ile eserde karşılaşılan güçlüklerin geleneksel, mistik, derin ve özgünmüzik dili yapısının bozmadan nasıl aşılacağı, duate, arşe ve tel seçiminde hangi yapıtaşlarının göz önünde bulundurulduğu anlatılmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ahmet Adnan Saygun, Viyolonsel, Sonat, Rahşan Güvençer,Müzik Devrimi, Pentatonizm, Kromatizm, Modal, Makam, Türkü
dc.description.abstractVSUMMARY?⦠if I work on our folk music, and if I analyze our old music and then digestit, then I would have made my country?s music by this technique, and also I mighthave placed this music within the universal pot. ...?Having set off with this mission Saygun has created the authentic musicallanguage by the education he acquired at Schola Cantorum and as a result of hisresearch over long years.The pentatonic melodies, modes, the Greek Modes, the folklore melodies,cromatism are the fundamental stones that make Saygun?s musical language.In this work, endeavour is made to tell the life story of Ahmet Adnan Saygun,the structural analysis of his op.12 Violoncello Sonata, the composer?s thoughtsrelated with pentatonism, makams and modes, and as well as how to overcome thedifficulties encountered within this piece of work without disturbing the traditional,mystic, deep and authentic musical language structure, which structural elements aretaken into consideration in the selection of fingering, the bow and the cords.Key Words: Ahmet Adnan Saygun, Violoncello, Sonata, Rahşan Güvençer, MusicRevolution, Pentatonism, Chromatism, Modal, Mode, Folk Songen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleAhmed Adnan Saygun`un op.12 viyolensel-piyano sonatını teknik açıdan ve yoruma yönelik inceleyen çalışma kılavuzu
dc.title.alternativeStudy guide examining Ahmed Adnan Saygun's op.12 cello-piano sonata,from technical and interpretational point of view
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid170237
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid192008
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess