Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcısoy, Selim Saffet
dc.contributor.authorTurkay, Çağatay
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:25Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:25Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217501
dc.description.abstractKalabalıklar, pek çok sanal ortam ve eğlence uygulamalarının önemli bir elemanıdır.Bu tezde, kalabalık simülasyonu kapsamında otomatik kamera kontrolü ve uyarlamalıdavranışsal modelleme problemleri için çözümler önerilmiştir. Yöntemlerimizintemelinde, bilişim kuramı kavramlarını kullanan ve kalabalığın hareketlerinin analitikharitasını otomatik olarak yaratan bir çatı bulunmaktadır. üretilen bu haritalara davranışharitaları adı verilmiştir ve bu haritaların üretilmesi için olasılık tabanlı bir modelgeliştirilmiştir.Tezin ilk bölümünde, davranış haritalarına göre belirli ilgi noktaları bulan ve bunoktaları göstermek için güncellenen yeni bir otomatik kamera tekniği geliştirilmiştir.Bu ilgi noktaları, ya kalabalığın karakteristik davranışlarını ya da sahnede gerçekleşenorijinal olayları göstermektedir.Tezin ikinci bölümünde, karakter bazlı kalabalık simülasyonları için kalabalıktakikarakterlerin davranışlarını kalabalık - karakter etkileşim formülasyonları iletanımlamak için davranış haritalarını kullanan yeni bir davranış modeli önerilmiştir. Bumodel, herhangi bir kalabalık simülatörüne eklenerek, bu simülatörün daha karmaşıkdavranışlar ortaya çıkarmasına imkan sağlamaktadr.
dc.description.abstractCrowd constitutes a critical component in many virtual environment andentertainment applications. In this thesis, we propose methods to solve two distinctproblems in crowd simulation domain; automatic camera control and adaptive behavioralmodeling. As the basis of our methods, we develop a framework which uses informationtheoretical concepts to automatically construct analytical maps of crowd?s locomotion,which are called behavior maps. The developed framework contains a probabilisticmodel of the scene to build behavior maps.In the first part of this thesis, we propose a novel automatic camera control techniquewhich utilizes behavior maps to find interest points which represent either characteristicbehaviors of the crowd or novel events occurring in the scene. The camera is updatedaccordingly to display selected interest points.In the second part of this thesis, we propose a novel behavioral model which usesbehavior maps to control agents? behavior adaptively with agent-crowd interactionformulations. Our model can be integrated into crowd simulators and enhance theirbehavioral complexity. We made comparative analyses of the presented behavior modelwith measured crowd data and two agent-based crowd simulators.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleAn information theoretical approach to crowd simulation
dc.title.alternativeKalabalık simülasyonları için bilişım kuramı tabanlı yaklaşımlar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSimulation system
dc.identifier.yokid340775
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid259009
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess