Türk yazmacılık sanatı ve son dönem İstanbul yazmaları
dc.contributor.advisor | Uğurlu, Aydın | |
dc.contributor.author | Öz, Naime Didem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:25Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217500 | |
dc.description.abstract | ÖZETYazmacık, Anadolu'nun en eski el sanatlarılı ndan birisidir.Yazmacığ günümüze kalan en eski örnekleri, kalem tabir edilen fıılı n rçalaryardı ile yapı kalem iş yazmalardı Bu nedenle, bu sanat için, ?yazmak?mı lan i r.lmaktadı Kalem iş yazmacığ çokıfiilinden gelen ?yazmacık? tabiri kullanılı r. i lınzahmetli olması nedeniyle, daha sonraki dönemlerde, zamandan ve emekten tasarrufsağ lamak isteyen ustalar, yapmak istedikleri desenler için ahş kalı ap plarş r. Önceleri, hem kalı hem kalem tekniğ birlikte kullanı şdahahazı rlatmı lardı p, i lmı ,kalem tamamen terk edilerek, kalı yazma yapı ş bu arada, yazmasonraları pla lmı,yavaş yavaş basmaya dönerek eski özelliğ kaybetmişini tir.Bu gün ahş kalı ile yapı ş yeni bir yazma bulmak imkânsı gibidir.ap p lmı , zYazma adı nda satı ürünler, bilgisayarlıaltı lan makinelerde üretilen, ucuz baskı r.lardıGünümüzde sanayileş ile rekabet edemeyen yazma atölyeleri, birer birermekapanmıve bugün İş şstanbul'da iki yazma atölyesi kalmı r.tıBu atölyelerdeki ustalar da yaş mücadelesi vermekte ve bu geleneksel Türkamsanatın yok olması büyük üzüntü duymaktadını ndan rlar.MELER: Yazmacık, Yazma, Kalem iş Kalem, Kalı İANAHTAR KELİ lı i, p, stanbul. | |
dc.description.abstract | SUMMARYPainting kerchief is one of the most ancient arts of Anotilan culture.The oldest pieces remaing to today are made by goose feather paintbrushescalled `pencil?, thus the pieces are named as `pencil work? kerchief paintings. Forthis reason the term `writing? rooted from the act of writing is commonly used fordefining this art. Because the `pencil work? painting is a troublesome labour, thecraftsman made wooden moulds for the figures they aimed to make to profit fromtime and energy. Firstly both the `pencil work? and moulding techniques are usedtogether but by the time `pencil work? technique is entirely left and in this processpointed kerchiefs lost it?s original beauty.Nowadays, its almost impossible to find a wooden-mould work sample. Theproducts sold as painted kerchiefs are computer-made, worthless prints without thesense of aesthetic.Today the workshops unable to compete with industrialization are one by onebeing closed and only two workshops are left in Istanbul.The masters of this art in these workshops are also struggling to continue theirlifes like and feel great pain from the extinction of this traditional Turkish art.KEY WORDS: Paniting kerchiefs, Painted kerchief, Pencil work, Pencil, Mould,İstanbul. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | El Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Crafts | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türk yazmacılık sanatı ve son dönem İstanbul yazmaları | |
dc.title.alternative | Turkish painting kerchief art and late period İstanbul painted kerchiefs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Geleneksel Türk El Sanatları Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 170092 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 191987 | |
dc.description.pages | 266 | |
dc.publisher.discipline | Halı-Kilim Eski Kumaş Desenleri Sanat Dalı |