Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu, Aydın
dc.contributor.authorÖz, Naime Didem
dc.date.accessioned2020-12-10T07:37:25Z
dc.date.available2020-12-10T07:37:25Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217500
dc.description.abstractÖZETYazmacık, Anadolu'nun en eski el sanatlarılı ndan birisidir.Yazmacığ günümüze kalan en eski örnekleri, kalem tabir edilen fıılı n rçalaryardı ile yapı kalem iş yazmalardı Bu nedenle, bu sanat için, ?yazmak?mı lan i r.lmaktadı Kalem iş yazmacığ çokıfiilinden gelen ?yazmacık? tabiri kullanılı r. i lınzahmetli olması nedeniyle, daha sonraki dönemlerde, zamandan ve emekten tasarrufsağ lamak isteyen ustalar, yapmak istedikleri desenler için ahş kalı ap plarş r. Önceleri, hem kalı hem kalem tekniğ birlikte kullanı şdahahazı rlatmı lardı p, i lmı ,kalem tamamen terk edilerek, kalı yazma yapı ş bu arada, yazmasonraları pla lmı,yavaş yavaş basmaya dönerek eski özelliğ kaybetmişini tir.Bu gün ahş kalı ile yapı ş yeni bir yazma bulmak imkânsı gibidir.ap p lmı , zYazma adı nda satı ürünler, bilgisayarlıaltı lan makinelerde üretilen, ucuz baskı r.lardıGünümüzde sanayileş ile rekabet edemeyen yazma atölyeleri, birer birermekapanmıve bugün İş şstanbul'da iki yazma atölyesi kalmı r.tıBu atölyelerdeki ustalar da yaş mücadelesi vermekte ve bu geleneksel Türkamsanatın yok olması büyük üzüntü duymaktadını ndan rlar.MELER: Yazmacık, Yazma, Kalem iş Kalem, Kalı İANAHTAR KELİ lı i, p, stanbul.
dc.description.abstractSUMMARYPainting kerchief is one of the most ancient arts of Anotilan culture.The oldest pieces remaing to today are made by goose feather paintbrushescalled `pencil?, thus the pieces are named as `pencil work? kerchief paintings. Forthis reason the term `writing? rooted from the act of writing is commonly used fordefining this art. Because the `pencil work? painting is a troublesome labour, thecraftsman made wooden moulds for the figures they aimed to make to profit fromtime and energy. Firstly both the `pencil work? and moulding techniques are usedtogether but by the time `pencil work? technique is entirely left and in this processpointed kerchiefs lost it?s original beauty.Nowadays, its almost impossible to find a wooden-mould work sample. Theproducts sold as painted kerchiefs are computer-made, worthless prints without thesense of aesthetic.Today the workshops unable to compete with industrialization are one by onebeing closed and only two workshops are left in Istanbul.The masters of this art in these workshops are also struggling to continue theirlifes like and feel great pain from the extinction of this traditional Turkish art.KEY WORDS: Paniting kerchiefs, Painted kerchief, Pencil work, Pencil, Mould,İstanbul.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTürk yazmacılık sanatı ve son dönem İstanbul yazmaları
dc.title.alternativeTurkish painting kerchief art and late period İstanbul painted kerchiefs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGeleneksel Türk El Sanatları Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid170092
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid191987
dc.description.pages266
dc.publisher.disciplineHalı-Kilim Eski Kumaş Desenleri Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess