dc.contributor.advisor | Erdok, Neşe | |
dc.contributor.author | Alan, Mahmuzlu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:37:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:37:13Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217451 | |
dc.description.abstract | Geçmişi iki yüz yılı bulmayan resim sanatımızda kadın ressamlarınsayısı özellikle son yıllarda giderek fazlalaşmaktadır. Resim yapmak ve resimyaparak yaşamak, Türkiye gibi geçmişi köklü bir resim geleneğinedayanmayan ülkede, oldukça zordur. Çünkü, resim sanatı özellikle figürresmi, Osmanlı Devleti'nin resmi dini olan Müslümanlığa aykırı olduğu içinancak Tanzimat'tan sonraki batılılaşma hareketleri içinde özellikle de laikCumhuriyetin kurulmasından sonra layık olduğu değeri almaya başlamıştır.Cumhuriyetten önce kurulmuş olan; erkek öğrencilere eğitim veren SanayiiNefise Mektebi ve kız öğrencilerin eğitim aldığı İnas Sanayii Nefise Mektebi,1928 yılında Devlet Güzel Sanatlar Akademisi ismini almış, başta resimolmak üzere sanatın muhtelif dallarında da karma eğitime başlamıştır.Kız Sanayii Nefise Mektebi'nin kuruluşundan bu yana Mihri Müşvik,Müfide Kadri, Melek Celal Sofu, Celile Hanım, Hale Asaf, Nazlı Ecevit, BediaGüleryüz, Aliye Berger, Eren Eyüboğlu, Şükriye Dikmen, Leyla Gamsız, NurKoçak, Neş'e Erdok ve Nevhiz Tanyeli gibi kadın ressamlar, resimsanatımızda yerlerini almışlardır.Figüratif resimleri, kadın ağırlıklı temaları ve tutarlı ressamdavranışlarıyla Emel Şahinkaya, Alev Ermiş Mavitan ve Cansen Ercan kadınressamın varlığını, günümüz Türk resminde sürdürmektedirler.Anahtar Kelimeler: Sanat, Resim, Kadın, Eğitim, Figür resmi. | |
dc.description.abstract | The number of female painters is augmented more and moreespecially in last decades on national painting, with a short past of not longerthan two centuries. It?s hard to continue to paint and to earn its life by paintingin such a country, like Turkey, on which hasn?t have a fundamental past.Because it has been forbidden by the Ottoman Empire?s official religionIslam, painting especially Figure painting begun to esteem its value deservedjust soon after modernization movement of Tanzimat especially by thefoundation of modern Republic. On 1928, two schools founded beforerepublic named Sanayii Nefise Mektebi, educating boy students, and İnasSanayii Nefise Mektebi, educating girl ones unified and changed their nameto Devlet Güzel Sanatlar Akademisi so it begun to educate different domainsof art particularly paintingsSince the foundation of Kız Sanayii Nefise Mektebi, many femaleartists like Mihri Müşvik, Müfide Kadri, Melek Celal Sofu, Celile Hanım, HaleAsaf, Nazlı Ecevit, Bedia Güleryüz, Aliye Berger, Eren Eyüboğlu, ŞükriyeDikmen, Leyla Gamsız, Nur Koçak, Neş?e Erdok, and Nevhiz Tanyeli hastaken place on our national paintings.Emel Şahinkaya, Alev Ermiş Mavitan and Cansen Ercan has carriedon the existence of female painters on contemporary Turkish paintings bytheir figurative paintings, their subjects mostly focused on woman and theircoherent behaviors.Key Words: Art, Painting, Woman, Education, Figure painting. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Figüratif resim geleneği içinde kadını yorumlayan ressam kadınlar | |
dc.title.alternative | The women painters commenting woman figurative painting tradiation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 171581 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204424 | |
dc.description.pages | 47 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |