Sergei Prokofiev: 3 sonat (op.14, op.28, op.83)
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Arslan, Birce | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:36:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:36:59Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217397 | |
dc.description.abstract | Dokuz piyano sonatının gençlik dönemine ait İkinci ve Üçüncü sonatlarıyla, savaş döneminin yedinci sonatını incelediğimiz bu çalışmada Prokofiev'in iki görünümüne tanıklık ediyoruz:1- Anti-romantisizm ve yeniliğe eğilimi olan genç, avant-garde, atak Rus bestecisi (Burada genç Stravinsky ile kıyaslama yapılabilir).2- Daha çok sadelik ve program müziğine, hatta eserlerinde folklorik öğelere yönelmiş, olgun ve deneyimli Sovyet bestecisi.Stalin rejiminin baskısından korunabilseydi, Prokofiev çok daha ilginç ve güçlü bir sanatçı olabilirdi. Yine de, üstün piyano virtüozu kimliği, dolayısıyla bu konuda sahip olduğu büyük teknik, müzikal birikim ve diğer eserlerinin kalitesi (senfoniler, operalar, vs.) sayesinde, Prokofiev 20. yüzyılın en önemli bestecilerinden biri olarak kabul edilebilir. Aynı zamanda Shostakovich'le beraber Sovyet Müzik Okulu'nun en iyi iki yaratıcısından biri olarak adlandırılabilir.Anahtar Kelimeler : Avant-garde, Antiromantisizm, Sovyet, Virtüozite, Piyano. | |
dc.description.abstract | We wittness to two different features of Prokofiev in this research work, where we have analyzed second and third sonatas of his early period as well as seventh sonata of war-time:1- An avant-garde, intrepid, young Russian composer with inclination to antiromanticism and innovation (here he can be compared to young Stravinsky).2- The mature and veteran Soviet composer who has developed a tendency for more simplicity and programme music, as well as folkloristic elements in his works.Without obstructions of Stalin's regime Prokofiev could perhaps become a more interesting and powerful artist. Nevertheless, as a most brilliant piano virtuoso and, therefore, in possession of huge technical and musical knowledge on this subject, and thanks to the quality of his other works (symphonies, operas etc.) Prokofiev can be considered as one of the most important composers of twentieth century. Also, with Shostakovich, he can be named as one of two best creators of Soviet Music School.Keywords : Avant-garde, Antiromanticism, Soviet, Virtuosity, Piano. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Sergei Prokofiev: 3 sonat (op.14, op.28, op.83) | |
dc.title.alternative | Sergei Prokopiev: 3 sonatas (op.14, op.28, op.83) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Avant-garde | |
dc.identifier.yokid | 9000223 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 220182 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |