Show simple item record

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorArslan, Birce
dc.date.accessioned2020-12-10T07:36:59Z
dc.date.available2020-12-10T07:36:59Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217397
dc.description.abstractDokuz piyano sonatının gençlik dönemine ait İkinci ve Üçüncü sonatlarıyla, savaş döneminin yedinci sonatını incelediğimiz bu çalışmada Prokofiev'in iki görünümüne tanıklık ediyoruz:1- Anti-romantisizm ve yeniliğe eğilimi olan genç, avant-garde, atak Rus bestecisi (Burada genç Stravinsky ile kıyaslama yapılabilir).2- Daha çok sadelik ve program müziğine, hatta eserlerinde folklorik öğelere yönelmiş, olgun ve deneyimli Sovyet bestecisi.Stalin rejiminin baskısından korunabilseydi, Prokofiev çok daha ilginç ve güçlü bir sanatçı olabilirdi. Yine de, üstün piyano virtüozu kimliği, dolayısıyla bu konuda sahip olduğu büyük teknik, müzikal birikim ve diğer eserlerinin kalitesi (senfoniler, operalar, vs.) sayesinde, Prokofiev 20. yüzyılın en önemli bestecilerinden biri olarak kabul edilebilir. Aynı zamanda Shostakovich'le beraber Sovyet Müzik Okulu'nun en iyi iki yaratıcısından biri olarak adlandırılabilir.Anahtar Kelimeler : Avant-garde, Antiromantisizm, Sovyet, Virtüozite, Piyano.
dc.description.abstractWe wittness to two different features of Prokofiev in this research work, where we have analyzed second and third sonatas of his early period as well as seventh sonata of war-time:1- An avant-garde, intrepid, young Russian composer with inclination to antiromanticism and innovation (here he can be compared to young Stravinsky).2- The mature and veteran Soviet composer who has developed a tendency for more simplicity and programme music, as well as folkloristic elements in his works.Without obstructions of Stalin's regime Prokofiev could perhaps become a more interesting and powerful artist. Nevertheless, as a most brilliant piano virtuoso and, therefore, in possession of huge technical and musical knowledge on this subject, and thanks to the quality of his other works (symphonies, operas etc.) Prokofiev can be considered as one of the most important composers of twentieth century. Also, with Shostakovich, he can be named as one of two best creators of Soviet Music School.Keywords : Avant-garde, Antiromanticism, Soviet, Virtuosity, Piano.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSergei Prokofiev: 3 sonat (op.14, op.28, op.83)
dc.title.alternativeSergei Prokopiev: 3 sonatas (op.14, op.28, op.83)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmAvant-garde
dc.identifier.yokid9000223
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid220182
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess