Sanat yapıtı olarak `yapıp etme`nin anlatısı
dc.contributor.advisor | Özdemir, Gülçin | |
dc.contributor.author | Toksoy, Yasemin Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:36:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:36:53Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217373 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, sanat üretimin sürecini ve bu sürecin yaşamla içiçe geçtiği durumları değerlendirmeyi amaçlar. Özellikle emeğe dayalı bir üretimin üzerinde durulurken, bu üretim şekillerinin sanat olarak tanımlanma nedenleri de sorgulanır.Tüm metin sanat üretimini, daha yaşamsal bir düzlemde konumlandırmaya çalışmaktadır. Bu bağlamda zanaat olarak adlandırılmış olan eylem yeniden ele alınmış ve kimi zaman bu eylemin sanat olduğu iddia edilmiştir.Sonuçta varılan nokta sanatın yaşamdan ayrılamayacağı ve yaşamında sürekli yapıp etmelerle sanata dönüşebileceğidir. Çalışma sanatın ne olduğunun değil nasıl yapıldığının üzerinde durur. Metnin içerdiği sanatsal ve yaşamsal örnekler bir sıra gözetmeksizin metnin akışında yerlerini alırlar. Bu bir eser metin olduğundan kişisel üretim anlarını ve biçimlerini de içinde barındırır.Kullanılan kaynaklar sanatsal, felsefi metinlerin yanısıra tesadüfen çalışmanın sürecinde bulunmuş olan kaynaklardır. Burada amaçlanan bu metnin yapıp etme sürecinin de metnin içerisinde yer almasıdır.ANAHTAR KELİMELER: Sanat, Zanaat, İcra, Süreç, Emek, Oyun, Ayrım | |
dc.description.abstract | This study aims to discuss the process of art making and to assess the conditions where this process mingles with life. Emphasizing labor based productions, it inquires the reasons of defining them as art.In all text art production is seen from the point of daily and simple life activities. In this context, the activity called as craft is reconsidered and sometimes this activity is claimed to be art.Finally the result point is that art can not be separated from life and life, with its endless creating processes, can be transformed into art piece. This study is not an attempt to give a definition of art. It particularly focuses on how art is being produced. The artistic and daily examples of productions are placed in the text without any timeline. Since this study is the text of a work of art, it also includes all the instants and forms of personal production.In addition to artistic and philosophical texts, resources that are obtained coincidentally, throughout the study have been used. The intention is to show also the making and constructing process of the text itself.KEY WORDS: Art, Craft, Execution, Process, Labor, Game, Division | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Sanat yapıtı olarak `yapıp etme`nin anlatısı | |
dc.title.alternative | As an art piece the narration of making process | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Terms of art | |
dc.subject.ytm | Art action | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Crafts | |
dc.subject.ytm | East-west relations | |
dc.subject.ytm | Literature of mysticism | |
dc.subject.ytm | Mystical elements | |
dc.subject.ytm | Art objects | |
dc.identifier.yokid | 307046 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 231456 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |