Leo Brouwer`in besteciliği ve ııı. gitar konçertosu
dc.contributor.advisor | Ülkü, Metin | |
dc.contributor.author | Sezener, Fuat Ozan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:36:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:36:53Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217371 | |
dc.description.abstract | Concerto Elegiaco (Ağıtsal Konçerto), verilen bir sipariş sonucu, 1986 yılında tamamlanmıştır. Eser, ünlü İngiliz gitar ve lavta virtüözü Julian Bream'e ithaf edilmiştir. İlk seslendirilişi 30 Temmuz 1986'da yapılmıştır. İlk kaydı 1987 yılında bestecinin yönetiminde R.C.A. Victor Oda Orkestrası ve Julian Bream'in yorumuyla gerçekleştirilmiştir.Konçertonun yazıldığı yıllar Leo Brouwer'in olgunluk dönemine denk gelir. Artık müziğinde tarzının yerli yerine oturduğu ve eserleri dinlenildiğinde bestecinin isminin rahatlıkla akla geldiği zamanlar başlamıştır. Concerto Elegiaco (Ağıtsal Konçerto), Leo Brouwer'in o güne kadar yazmış olduğu ve tarzını en başarılı şekilde gösteren orkestral eseridir. Eser dinlenildiğinde küçük bir motiften türetilen bir temanın zengin ritmik figürlerle ve modal yazım kullanımıyla işlendiği görülür. Gitar partisyonunun hareketli, ritmik ve hızlı pasajlarının gitaristik olduğu, orkestralamasının ise gitarın sesinin yansıtılmasına yönelik olduğu anlaşılır.Anahtar Kelimeler: Bestecilik,Gitar,Konçerto,Tema,Ritm,Müzik,Motifler, Brouwer, Leo | |
dc.description.abstract | The Concerto Elegiaco was comissioned and written in 1986 and was dedicated to Julian Bream, the famous guitar and lute virtuoso. First performed on 30 July 1986, it was recorded in 1987 during a performance of the R.C.A Victor Chamber Orchestra with Julian Bream, under the direction of the composer.Leo Brouwer wrote the concierto during the height of his artistic maturity. The style of his music was already well developed, and he was already a renown composer. The Concerto Elegiaco, is considered the most expressive orchestral piece he has written and it is faithful to his unique personal style. The listener can appreciate that the theme of this work, though derived from a simple motive, is engraved with rich rythmical figurations and modal orthographical features. The guitar score is characterized by a lively, rhythmic, style suits the guitar well. The orchestration is designed to reflect the sound of the guitar in the best way possible.Key Words: Musical Composition, Guitar, Concerto, Theme, Rhythm, Music, Motifs, Brower,Leo | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Leo Brouwer`in besteciliği ve ııı. gitar konçertosu | |
dc.title.alternative | Leo Brouwer as a composer and his iii. guitar concerto | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Guitar | |
dc.subject.ytm | Concerto | |
dc.subject.ytm | Theme | |
dc.subject.ytm | Rhythm | |
dc.subject.ytm | Brouwer, Leo | |
dc.subject.ytm | Musical composition | |
dc.subject.ytm | Motifs | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 320132 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 231741 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Piyano Sanat Dalı |