Türk resim sanatında fotograf - resim etkileşimi ve Atatürk portreleri
dc.contributor.advisor | Ayan, Aydın | |
dc.contributor.author | Kaya, Gülveli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:36:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:36:51Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217363 | |
dc.description.abstract | Fotografın bulunmasıyla birlikte baslayan fotograf-resim iliskisi,günümüze kadar çesitli etkilesimlerle süregelmistir. Bu etkilesimi süreç içerisinde birbütün olarak ele aldıgımızda ilginç bir sema ile karsılasılmaktadır. Bu sema içerisinderesim sanatının fotograf ile tanısmasından sonra geçirdigi evrelerde, fotografı nasılkendisine dönüstürdügü, zamandizinsel (kronolojik) bir süreç izleyerek, fotografınicat edildigi Batı Dünyasındaki ve Batı Sanatındaki gelismelerden de hareketle, Türktopraklarına fotograf makinesinin girisi ve beraberinde Türk Ressamı'nın bu bulusakarsı verdigi tepki örneklerle incelenmektedir.Türk Resim Sanatında Fotograf ve Resim iliskisi, foto-yorumcuları, kimikaynaklarda Türk Resim Sanatının Öncüleri anlamına da gelen Primitiflerineserlerini akla getirmektedir. Bu baglamda çalısmada, baslangıç noktası olarak TürkPrimitiflerinin eserleri ele alınıp, günümüze kadar Türk Resim Sanatında fotografresimetkilesimi günümüze kadar irdelenmektedir.Türk Resim Sanatı Tarihinde Resim ve Fotograf etkilesimi ilerleyenbölümlerde daha özel bir alan olan Atatürk Portreleri ve Fotografla olan etkilesimleriçerçevesinde ele alınarak konuya özel bir bakıs açısı kazandırılmayaçalısılmıstır.Türk Resim Sanatı Tarihi içerisinde ayrı bir öneme sahip olan Atatürkportre ve konulanmaları ise yapılan resimlerin yapılıs yöntemleri ve biçemleribakımından çalısmanın kapsamı dahilinde örnek resimlerle incelenmektedir. Bubölüm içerisinde yine zamandizinsel (kronolojik) bir süreç izlenmektedir. Bu süreçiçerisinde aynı fotografik kaynaklardan yapılmıs olmasına karsın, Türk Resim SanatıTarihindeki gelismelerin Atatürk portre ve konulanmalarına nasıl yansıdıgıincelenmektedir.Ressamların sanat anlayıslarından ve biçimlerinden (üsluplarından)referanslarla incelenen eserler, çalısmalara kaynaklık yapan fotograflarla yan yanagetirilerek, o dönemin sanat anlayısı içerisinde sınırlı kalınarak ele alınmıstır.Anahtar Kelimeler: Fotograf, Resim, Türk Resim Sanatı, Atatürk Portreleri, Sanatçı. | |
dc.description.abstract | The relationship between photograph and art of painting (starting with theinvention of camera) has continued with various interaction up to now. When we lookat this interaction as a whole in the process, an interesting schema emerges. In thisschema, how art of painting, in the stages after the process in which it becameacquinted with photograph, internalized ?photograph? and how the Turkish artistresponded to this invention, (following a choronologicalprocess moving from thedevelopments in the Western World, where the camera was invented and WesternArt, with the arrival of camera in to the Turkish land have been studied withexamples).The relationship between photograph and painting in Turkish Painting Artreminds us of photo-interpreters, in some sorces ?Works of primitives? considered tobe the pioners of Turkish Painting Art.In this context, in the study, the interaction between Turkish Art of Paintingand photograph is studied from the Works of primitives regarded as a starting point oftoday?s art.In the following chapters, the interaction between painting in the history ofTurkish Painting Art and photograph has been studied within the framework of theinteaction between Portraits of Atatürk, a more specifie field, and photograph in aneffort to give the subject of different aspect.Atatürk?s portraits and their position in history of Turkish Painting, having avery different importance, are studied in terms of being performed and styles with thesample paintings.In this chapter, too, the process follows a choronological order. In thisprocess, altough they orginated from the same photographic sources, it is pointed outthat how the developments in Turkish Painting Art influenced Atatürk?s portraits andtheir position.IVBy putting the Works that have been studied with the references of artist? artapproach and styles, and the photographs which are the source of studies together.The study has been conducted from the point of approach of art in its own period.Key words: Photograph, painting, Turkish Painting Art, Portraits of Atatürk, Artist. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türk resim sanatında fotograf - resim etkileşimi ve Atatürk portreleri | |
dc.title.alternative | The ralationship between photograph and art of painting in Turkish painting art and Atatürk portraits | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 335774 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 221212 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Resim Bilim Dalı |