Elektronik müzikte analog dönem ve Bülent Arel`in Stereo Electronic Music No: 1 adlı yapıtı
dc.contributor.advisor | Manav, Özkan | |
dc.contributor.author | Boran, İlke | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:36:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:36:44Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217337 | |
dc.description.abstract | Elektronik Müzikte Analog Dönem ve Bülent Arel'in Stereo ElectronicMusic No:1 Adlı Yapıtılke BoranÖZETElektronik müzik kavrayışı, birçok avangard kavrayış gibi, II. DünyaSavaşı sonrasında gelişim gösterdi. Başlangıçta bir avangard sanat akımıolarak ortaya çıkan elektronik müzik günümüzde çok daha geniş kitlelerehitap ettiği gibi, müzik endüstrisinde de hüküm sürmektedir.Ses kayıt teknolojisinin gelişim süreciyle doğrudan bağlantılı olanelektronik müzik alanında analog teknik olarak adlandırılan manyetik kayıttekniği, uzun yıllar elektronik müzik bestecilerinin temel aracı oldu. Bu araçlabesteciler, özgün ses dünyalarını yaratarak yapıtlarının temel taşlarınıoluşturdu.Teknolojinin sağladığı olanaklar, 1960'lı ve 70'li yıllar boyunca,besteciler tarafından sınırları zorlayan bir yaratıcılıkla kullanıldı. Analogaygıtlarla gerçekleştirilen ses üretimi yeni ses dünyalarının kapılarınıaçarken, sesin ve zamanın anlamı ve algılanması konusunda felsefikuramların oluşturulmasına ve tartışılmasına olanak sağladı. Bu arada,besteciler, ellerindeki sonsuzca çeşitlenebilen olanak alanı içerisinde kendiyarattıkları ses dünyasını sistematik bir yaratıcılık boyutuna taşıma ihtiyacıduydu.Dijital teknoloji ile avangard elektronik müzik akımın uğradığı değişimsüreci öncesinde, analog teknik modeli olarak, besteci Bülent Arel'in 1961yılına ait Stereo Electronic Music No.1 adlı eseri bu araştırmanın analitikmerkezini oluşturmaktadır. Arel'in analog teknikleri kullanım biçimleri ve butekniklerin onun yapıtlarına ve yaratıcılık sürecine yansımaları, mercek altınaalınmaktadır.ANAHTAR KEL MELER: Elektronik müzik, ses fiziği, analog, avangard,manyetik bant. | |
dc.description.abstract | Analogue Period in Electronic Music and Bülent Arel?s StereoElectronic Music No:1lke BoranSUMMARYThe concept of electronic music was developed after the SecondWorld War, as all the avant-garde arts and conceptions. Once an avant-garde trend, electronic music is reaching today a wider audience and isconquering the music industry.The development of the electronic music trend is directly bounded tothe advance of electronic technology. The magnetic recording systemreferred as the analogue system was for long the principal medium forelectronic music composers. This medium gave the facility to the composersto create their genuine sound worlds in order to formulate the overallstructure of their musical works.The facilities brought by technology in the 1960?s and 1970?s wereused by composers at their limits of creativity. The creation of new soundswith analogue devices gave rise to new philosophical discussions on theunderstanding and perception of sound and time. Composers created asystematic thinking in order to organize the seemingly unlimited possibilitiesof creating sounds.Composed in 1961, Bülent Arel?s Stereo Electronic Music No.1, formsthe analytical part of the thesis as a model to the avant-garde analoguetechniques. The analysis focuses on Arel?s conception of analoguetechniques and their effects on the process of composition and overallmusical structure of the work.KEYWORDS: Electronic music, physics of sound, analogue, avant-garde,magnetic tape. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Elektronik müzikte analog dönem ve Bülent Arel`in Stereo Electronic Music No: 1 adlı yapıtı | |
dc.title.alternative | Analogue period in electronic music and Bülent Arel's Stereo Electronic Music No: 1 | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 171590 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 204427 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |