Show simple item record

dc.contributor.advisorKarayağız, Yalçın
dc.contributor.authorKiriş, Huri
dc.date.accessioned2020-12-10T07:36:40Z
dc.date.available2020-12-10T07:36:40Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217321
dc.description.abstract19. yy. Avrupası Sanayi Devrimi ve Fransız Devriminin düsünsel ve pratik yasamagetirdigi yeniliklerle gelenekten kopmus, bu olayların nedenleri ve sonuçları sebebiyleçalkantılı dönemler geçirmistir. Özellikle Fransız Devriminin coskusuyla önce günün sanatıolan Neoklasisizm'le idealist düsünce revaçta iken devrim sonrası çalkantılar ve belirsizliksonucu Romantizm'in bireye dönük ruhsallıgı benimsenmis, pozitivizmin etkileriyle Realizmortaya çıkmıs ancak siyasi inis çıkıslar sebebiyle toplumdaki karamsarlık artmıs ve Dekadandiye tabir edilen bir topluluk olusmustur. Bir yandan Empresyonist yaklasımda dogayadönülürken diger yandan bir çag bunalımı olarak adlandırılabilecek karamsarlıkla birliktesanatçının içe dönük dünyasını yansıtan Sembolizm ortaya çıkmıstır. Kendi özel dünyalarınaçekilerek kendilerince çirkin ve olumsuz buldukları gündelik gerçeklerden kaçan bu nispetenkaramsar grup kimi zaman bir araya gelerek, kimi zaman kendi ülkelerinden olusumu takipederek Sembolizm hareketini olusturmuslardır. Her ne kadar karsı bir durus sergilese deköklerini Romantizm'den ve Pre-Raphaelitizm'den alan bu hareket, karamsarlıgı dogal olarakyansıtan karanlık ögesini yapıtlarında sıkça kullanmıstır.Karanlık ögesinin sanat tarihi boyunca sıkça kullanılmasına karsın karanlıgınkullanımı konusunda Barok dönem özellikle öne çıkmıstır. Barok dönemde ısıgın kullanımıbiçim degistirmis, neredeyse karanlıgın kullanımına dönüsmüstür. Caravaggio'nun?Tenebrizm? diye adlandırılan teknigi, kendinden sonraki sanatçılara ilham kaynagı olmus veBarok dönemden günümüze karanlık ögesinin ulasmasına vesile olmustur. Bu öge zamanlabiçim degistirmis, kendi basına bir ifade aracı olmustur. Özellikle ölüm temasının ifadesindeönemli bir yer edinmistir.ANAHTAR KELMELER; Sembolizm, Tenebrizm, Ölüm, Karamsarlık, Avrupa.
dc.description.abstractThe Europe of 19th century was detached from convention, due to the innovationsbrought about, by the Industrial- and French Revolution, in to the world of ideas and everydaylife. By reason of these events, there have been hard times for Europe. Especially, in theperiod of the French Revolution, the firstling of many changes was in favour of Neoclassicismand idealistic thought -which was only a short-lived movement of enthusiasts. Afterwards, asa result of the post-revolution unrest and uncertainty, the self-oriented spirituality ofRomanticism was beloved. All of these changes were followed by Realism, which also was aresult of positivism, but political turbulences brought it all down and led us to pessimism,which later brought about the group called: `Decadents?. On one hand, Impressionistperspective was pointing the nature out, on the other hand, the pessimism, which was ratherthe megrims of the age, resulted in Symbolism -reflecting the artists' inner world. By keepingthemselves in solitude, they managed exclude the daily facts, which they found to be ugly andnegative. This group of artists (decadents) participated in the foundation of Symbolism not byonly gathering but also keeping track of the process while they were separate. Although, itseems like an opposite side, Symbolism originates from Romanticism and Pre-Raphaelitism,also uses `darkness` to relate to its `pessimism` very oftenly.Even though darkness has been oftenly used throughout the history of art, it made itspeak during the period of Baroque. Throughout the Baroque, the use of light shiftedpractically to use of shades. The technique, which Caravaggio called `Tenebrism?, inspiredmany other successors and made it possible to carry the element of darkness from Baroquetimes to this day. This element altered his form in time, becoming a way of expression byitself. Mainly, it became a method of great importance, when expressing `Death`.KEY WORDS; Symbolism, Tenebrism, Death, Pessimism, Europe.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSembolist resimde tenebrizm ve ölüm konusuna bakış
dc.title.alternativeThe death matter and tenebrism in symbolist art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmSymbolism
dc.subject.ytmEuropean
dc.subject.ytmDeath
dc.identifier.yokid9004543
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220180
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess