Sembolist resimde tenebrizm ve ölüm konusuna bakış
dc.contributor.advisor | Karayağız, Yalçın | |
dc.contributor.author | Kiriş, Huri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:36:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:36:40Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217321 | |
dc.description.abstract | 19. yy. Avrupası Sanayi Devrimi ve Fransız Devriminin düsünsel ve pratik yasamagetirdigi yeniliklerle gelenekten kopmus, bu olayların nedenleri ve sonuçları sebebiyleçalkantılı dönemler geçirmistir. Özellikle Fransız Devriminin coskusuyla önce günün sanatıolan Neoklasisizm'le idealist düsünce revaçta iken devrim sonrası çalkantılar ve belirsizliksonucu Romantizm'in bireye dönük ruhsallıgı benimsenmis, pozitivizmin etkileriyle Realizmortaya çıkmıs ancak siyasi inis çıkıslar sebebiyle toplumdaki karamsarlık artmıs ve Dekadandiye tabir edilen bir topluluk olusmustur. Bir yandan Empresyonist yaklasımda dogayadönülürken diger yandan bir çag bunalımı olarak adlandırılabilecek karamsarlıkla birliktesanatçının içe dönük dünyasını yansıtan Sembolizm ortaya çıkmıstır. Kendi özel dünyalarınaçekilerek kendilerince çirkin ve olumsuz buldukları gündelik gerçeklerden kaçan bu nispetenkaramsar grup kimi zaman bir araya gelerek, kimi zaman kendi ülkelerinden olusumu takipederek Sembolizm hareketini olusturmuslardır. Her ne kadar karsı bir durus sergilese deköklerini Romantizm'den ve Pre-Raphaelitizm'den alan bu hareket, karamsarlıgı dogal olarakyansıtan karanlık ögesini yapıtlarında sıkça kullanmıstır.Karanlık ögesinin sanat tarihi boyunca sıkça kullanılmasına karsın karanlıgınkullanımı konusunda Barok dönem özellikle öne çıkmıstır. Barok dönemde ısıgın kullanımıbiçim degistirmis, neredeyse karanlıgın kullanımına dönüsmüstür. Caravaggio'nun?Tenebrizm? diye adlandırılan teknigi, kendinden sonraki sanatçılara ilham kaynagı olmus veBarok dönemden günümüze karanlık ögesinin ulasmasına vesile olmustur. Bu öge zamanlabiçim degistirmis, kendi basına bir ifade aracı olmustur. Özellikle ölüm temasının ifadesindeönemli bir yer edinmistir.ANAHTAR KELMELER; Sembolizm, Tenebrizm, Ölüm, Karamsarlık, Avrupa. | |
dc.description.abstract | The Europe of 19th century was detached from convention, due to the innovationsbrought about, by the Industrial- and French Revolution, in to the world of ideas and everydaylife. By reason of these events, there have been hard times for Europe. Especially, in theperiod of the French Revolution, the firstling of many changes was in favour of Neoclassicismand idealistic thought -which was only a short-lived movement of enthusiasts. Afterwards, asa result of the post-revolution unrest and uncertainty, the self-oriented spirituality ofRomanticism was beloved. All of these changes were followed by Realism, which also was aresult of positivism, but political turbulences brought it all down and led us to pessimism,which later brought about the group called: `Decadents?. On one hand, Impressionistperspective was pointing the nature out, on the other hand, the pessimism, which was ratherthe megrims of the age, resulted in Symbolism -reflecting the artists' inner world. By keepingthemselves in solitude, they managed exclude the daily facts, which they found to be ugly andnegative. This group of artists (decadents) participated in the foundation of Symbolism not byonly gathering but also keeping track of the process while they were separate. Although, itseems like an opposite side, Symbolism originates from Romanticism and Pre-Raphaelitism,also uses `darkness` to relate to its `pessimism` very oftenly.Even though darkness has been oftenly used throughout the history of art, it made itspeak during the period of Baroque. Throughout the Baroque, the use of light shiftedpractically to use of shades. The technique, which Caravaggio called `Tenebrism?, inspiredmany other successors and made it possible to carry the element of darkness from Baroquetimes to this day. This element altered his form in time, becoming a way of expression byitself. Mainly, it became a method of great importance, when expressing `Death`.KEY WORDS; Symbolism, Tenebrism, Death, Pessimism, Europe. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Sembolist resimde tenebrizm ve ölüm konusuna bakış | |
dc.title.alternative | The death matter and tenebrism in symbolist art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Symbolism | |
dc.subject.ytm | European | |
dc.subject.ytm | Death | |
dc.identifier.yokid | 9004543 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220180 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |