Dönemin sanat akımları içinde Man Ray ve fotoğrafçı kimliği
dc.contributor.advisor | Gezgin, Ahmet Öner | |
dc.contributor.author | Uzun, Ebru Ceren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:36:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:36:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217199 | |
dc.description.abstract | 19. yüzyıl sanatında var olan geleneğe karşı duruşlar, sanatı 20. yüzyıla hazırlamıştır. Ancak sanattaki devinim sonlanmayarak 20. yüzyılda da devam etmiştir.20. yüzyılın ilk yarısı savaşların yaşandığı ve bunların sonucu olarak yıkıcı etkilerin her alanda hissedildiği bir dönemdir. Bu durum özellikle sanat hareketlerinde gözlenmektedir. 20. yüzyılda sanat daha devingen hale gelerek, etkilerini kendinden sonraki dönemlere aktaracak olan Dadaizm ve Gerçeküstücülük gibi iki önemli akımın ortaya çıkışını sağlamıştır. Bu sanat akımlarının önemli temsilcilerinden biri de Man Ray'dir. Man Ray fotoğrafçı kimliğini oluştururken, farklı teknikleri ve değişik malzemeleri, dönemin sanat akımlarının nitelikleriyle yoğurmuştur. Sanatçının bu yenilikçi yaklaşımı, kendine özgü yorumlarını aktardığı çalışmalar ortaya koymasının temelini hazırlarken, temsilcisi olduğu akımların yanı sıra, kendinden sonra gelen sanat akımları içinde öncü kabul edilen bir nitelik kazanmasını sağlamıştır. | |
dc.description.abstract | [Man Ray and his artistic identity in the context of artistic movements of the period]Anti-traditional attitudes existing in the 19th century art history, prepares art in general for 20th century. However, the dynamic process in art does not stop, continuing also in the following century.The first half of the 20th century is an epoch in which the first world war broke out and its destructive consequences were felt all over the human activities. This fact is observed especially in artistic spheres. In 20th century, art, becoming even more dynamic, enables such important movements as Dadaism and Surrealism, which will transfer its influence to the following periods, to emerge. One of these artistic movements' representatives is Man Ray, who, in the process of forming his own artistic style, fused various techniques and different materials with characteristics of artistic movements of the period. This helped the artist to create works whereby he transmitted interpretations peculiar to himself and gave him an identity of pioneering for the following artistic movements together with those of which he is the representative. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Dönemin sanat akımları içinde Man Ray ve fotoğrafçı kimliği | |
dc.title.alternative | Man Ray and his artistic identity in the context of artistic movements of the period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 306399 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 207680 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |