Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcısoy, Selim Saffet
dc.contributor.authorKoç, Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T07:35:53Z
dc.date.available2020-12-10T07:35:53Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217116
dc.description.abstractBu tez, arttırılmış gerçeklik ortamlarında ortak bir sorun olan, çevresel ışıkların analizive sahneye konulacak cisimlerin bu ışık bilgisine göre ışıklandırılmasına uygun birmetod sunuyor.Bu metodun temelinde arttırılmış gerçeklik uygulamalarında şekli belirlicisimlerden, özellikle insan yüzü, çevresel ışıkların analizini yapan bir yapı mevcuttur.Metod özellikle dış mekan kullanımı için düzenlenmiş ve doğrudan güneş ışığı tarafındanaydınlatılan objeleri gerçeklemek için ayarlanmıştır.Tezin ilk kısmında, mobil cihaza doğrudan bakan bir insanın yüzünden çevresel ışıkbilgisinin nasıl çıkarılacağı anlatılmaktadır. Bu teknik ön kameradan gelen resimlerimuhtemel ışık kaynaklarına bakarak analiz etmektedir.Tezin ikinci kısmında ise ilk aşamada elde edilen ışık yön bilgisini kullanarak gerçekzamanlı ve görsel kalitesi yüksek bir biçimde sanal cisim görsellenme tekniği anlatılmaktadır.Bu model Küresel Harmonik Işıklandırması adında matematiksel bir teknik kullanmaktadır.
dc.description.abstractIn this thesis, we propose a method to solve a common problem in augmented realitydomain; estimating light sources in an outdoor scene and lighting virtual objectsaccordingly. As a basis of our method we developed a framework based on estimation ofenvironmental lighting from well defined objects, specifically human faces. The methodis tuned for outdoor use, and the algorithm is further enhanced to illuminate virtual objectsexposed to direct sunlight.In the first part of this thesis, we propose a novel lighting estimation technique wherewe assume a user is looking straight to mobile devices camera. This technique extractsinformation from input images to calculate possible light sources to pass to the renderingstage.In the second part of this thesis, we propose a lighting model which uses the outputfrom our lighting estimation in order to make objects appear as they are lit correctly by thesun light. This model uses a mathematical technique called Spherical Harmonics Lightingfor real-time realistic rendering.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleEstimation of environmental lighting from human face for illumination of augmented reality scenes
dc.title.alternativeArttırılmış gerçeklik sahnelerinin aydınlatılması için ortam ışıklandırmasının insan yüzünden tahmin edilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid412212
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid309347
dc.description.pages48
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess