Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Murat
dc.contributor.authorTizer Karabayir, Ayşegül
dc.date.accessioned2020-12-10T07:35:44Z
dc.date.available2020-12-10T07:35:44Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217081
dc.description.abstractAnahtar Kelimeler: davranıssal operasyon, geri alım kontratı, koordinasyon,doğrudan kanal, ikili kanallar, deneyler, perakende kanalı, hizmet tabanlı rekabet,tedarik zinciri kontratları, toptan satıs kontratıBu tezde, insan karar vericilerle ikili satıs kanallarının koordinasyonu uzerinedeneysel bir calısma gerceklestirdik. Urunlerini hem bağımsız bir perakendeci kanalıhem de kendisine ait doğrudan internet kanalı ile satan bir uretici icin ikili kanalstratejileri belirlemeyi amacladık. Kanallar arasında hizmet tabanlı bir rekabetvarsayan modelimizde perakendecinin hizmet duzeyi urun bulunabilirlik seviyesi ilebelirlenirken ureticinin hizmet duzeyi ise musteriye teslimat suresi ile olculmustur.Bu cok asamalı oyun teorisi modeli daha once toptan satıs kontratı (Chen et al.2008) ve geri alım kontratı (Gokduman ve Kaya 2009) icin cozulmustur. Biz bumodellerin teorik tahminlerini insan karar vericiler ile yaptığımız deneylerinsonucları ile kıyasladık. Ozel olarak, iki sirket arasındaki toptan satıs ve geri alımkontratlarının teorik ve gozlemlenen koordinasyon performanslarını analiz ettik.Teorik tahminler ve gozlemlenen veriler arasında riskten kacınma gibi davranıssalfaktorlerden kaynaklanabilecek sapmalar belirledik.
dc.description.abstractKeywords: behavioral operations, buyback contract, coordination, direct channel,dual channels, experiments, retail channel, service-based competition, supply chaincontracting, wholesale price contractIn this thesis, we conduct an experimental study with human decision makers, ondual sales channel coordination. We aim to determine dual channel strategies for amanufacturer who sells its product thorough both an independent retailer channeland its totally owned direct online channel. The two channels compete on service,where the service level of the retailer channel is measured with its productavailability level, and the service level of the direct channel is measured with itsdelivery lead time. This multi-stage game-theoretical model was previously solvedfor the wholesale price contract (Chen et al. 2008) and buyback contract (Gokdumanand Kaya 2009) cases. We compare these models? theoretical predictions with theoutcome of our experiments with human decision makers. In particular, we analyzethe theoretical and observed coordination performance of the wholesale price andbuyback contracts between the two firms. We identify deviations from theoreticalpredictions that can be attributed to behavioral factors, such as risk aversion.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDecision-making experiments on dual sales channel coordination
dc.title.alternativeİkili satış kanallarının koordinasyonuna ilişkin karar verme deneyleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid460978
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322884
dc.description.pages237
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess