Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Güvenç
dc.contributor.authorSuyabatmaz, Ali Çetin
dc.date.accessioned2020-12-10T07:35:28Z
dc.date.available2020-12-10T07:35:28Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/217014
dc.description.abstractDemiryolu planlamasinda ekip, stratejik, taktik ve operasyonel seviyede ele alınması gereken en önemli kaynaklardan birisidir. Birçok demiryoulu işletmesinde personel giderleri yakıt ve enerji giderlerini dahi geride bırakmış ve toplam giderlerin üçte birinden fazlasını oluşturmuştur. Bu bağlamda etkin ve verimli ekip yönetimi önemli bir planlama problemine dönüşmektedir. Bu çalışmada, bölge ekip kapasitesini (ihtiyaç duyulan ekip üyesi sayısını) belirlemeyi amaçlayan taktik seviyede demiryolu ekip kapasite planlama problemi ele alınmaktadır. Genişletilmis¸ problem tanımı, operasyonel bir gereklilik olan ekip görev çizelgelerinin bir çizelge döneminden diğer çizelge dönemine geçişte birbirlerine bağlanabilir olması, dolayısıyla birbirini takip edecek çizelge dönemlerinde ekiplerin olurlu ve kurallara uygun birer görev çizelgesiyle çalışıyor olmasını da kapsar. Problem için bir küme-kaplama tipi model geliştirilmiş ve çözüm yöntemi olarak bir eşzamanlı kolon-ve-satır türetme algoritması önerilmiştir. Buna ek olarak, çok katmanlı bir ağ gösterimi geliştirilmiş ve çözüm için bir ağ akışı modeli önerilmiştir. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'ndan alınan veri üzerinde yapılan bilgisayısal çalışma sonuçları sunulmaktadır.
dc.description.abstractCrew is one of the most crucial resources in railway planning that needs to be considered at strategic, tactical and operational planning levels. During the last decade, crew-related costs outweigh energy expenditures and constitute more than one third of general expenditures in most railways. Therefore, sufficient but effective crew management is a critical planning problem which may lead to important savings. In this study, we deal with the tactical crew capacity planning problem which determines the minimum required number of crew members. In our setting, the feasibility of crew schedules and the connectivity of rosters are integrated to find a repeatable set of schedules that satisfy the operational rules and regulations. We develop a set-covering type formulation and propose a simultaneous column-and-row generation algorithm. We also propose a network representation of the problem and develop a corresponding network flow formulation. In order to compare efficiency and effectiveness of the two solution methods, we perform a comprehensive computational study with data sets acquired from Turkish State Railways and present the results.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleRailway crew capacity planning problem with connectivity considerations in pairings
dc.title.alternativeEşleşmelerde bağlanılabilirliğin dikkate alındıgı demiryolları ekip kapasite planlama problemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid438217
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid348699
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess