L. Van Beethoven: İlk 12 Sonat
dc.contributor.advisor | Tarcan, Hülya | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Ayça | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:32:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:32:45Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/216156 | |
dc.description.abstract | Ludwig van Beethoven'ın 32 Piyano Sonatı, Piyano Edebiyatı'nda ve Müzik Tarihi'nde Johann Sebastian Bach'ın Wohltemperiertes Klavier 48 Prelüd-Füg'ünden sonra atılan ikinci büyük adımdır. Buradaki malzemeden Erken-Yüksek-Geç Romantik Dönem'lerin tamamı ve daha sonraki akımlar faydalanmıştır. Haydn'ın klavye üzerinde senfoni yaratma idealinden ve Mozart'ın operalarındaki dramatik ve lirik atmosferi piyano sonatlarına yansıtmadaki ustalığından etkilenen Beethoven, İlk Dönem Sonatları'nda Sonat Allegrosu'ndan Tema ve Çeşitlemelere, temaların özelliklerinden polifonik kompozisyon tekniklerine kadar hemen tüm kişisel besteleme özelliklerinin temelini oluşturmuştur. Ayrıca dönemin çok iyi bir virtüoz ve doğaçlamacısı olan besteci, idealindeki sonatı gerçekleştirirken piyano çalma sanatına da yenilikler getirmiştir.İlk 12 Sonatı iki grup halinde değerlendirmek mümkündür: Op.2 No:1'den Op.7'ye kadar olan ilk dört sonat ?Haydn Sonatlar? olarak adlandırılır. Op.10 No:1'den Op.26'ya kadar olan kesitte ise Beethoven'ın orijinal sesine ulaştığı savunulur. Gerçekte Haydn ve Mozart etkisi İlk Dönem Sonatları'nın tamamında, hatta İkinci ve Üçüncü Dönem Sonatları'nda bile mevcuttur.Anahtar Kelimeler: Klasisizm, Viyana Klasikleri, Sonat, Piyano, Virtüozite | |
dc.description.abstract | After J.S. Bach?s Well-tempered Clavier, 32 Piano Sonatas of Beethoven accomplish the second big turn in history of music and piano literature. Under influence of Haydn?s ideal to create a symphony on keyboard and in admiration of Mozart?s ability to reflect dramatic and lyric atmosphere of his operas in piano works, Beethoven realized through 32 Sonatas all his aims in musical form and art of harmony from Sonata Allegro, Theme and Variations to polyphonie prowess in almost everyway. As the composer was creating his ideals in composition and particularly sonata form, being the one of the best pianists of his time and a formidable improvisator, he also brought novelty and progress to the art of piano playing.It is possible to divide the First Period (12 Sonatas) in two groups: Four Sonatas of debut, from Op.2 No:1 to Op.7 are generally named as ?Haydn Sonatas?, the second group from Op.10 No:1 to Op.26 can be considered as the rise of Beethoven?s inner voice and his own style. Nevertheless, influence of Haydn and Mozart is omnipotent in First Period and even Second and Third Periods, their presence cannot be denied.Keywords: Classicism, Vienna Classics, Sonata, Piano, Virtuosity | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | L. Van Beethoven: İlk 12 Sonat | |
dc.title.alternative | L. Van Beethoven: The first 12 Sonatas | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Beethoven, Ludwig van | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Piano works | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.subject.ytm | Classicism | |
dc.identifier.yokid | 424321 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 300361 | |
dc.description.pages | 243 | |
dc.publisher.discipline | Piyano Sanat Dalı |