Kamusal alanda cam heykel
dc.contributor.advisor | Dinçer Kırca, Aygün | |
dc.contributor.author | Doğanay, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:30:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:30:45Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/215667 | |
dc.description.abstract | Kamusal alanın ortaya çıkışı, çoğulculuğu ve insanın toplumsal olarak gelişimini sağladığı gibi sanatsal ifadenin bu alanlarda sürdürülebilmesine imkân sağlamıştır. Kentsel yapı içerisinde bir eleman olan kamusal alanlar nitelikleri bakımından bireylerin eşit söz hakkına sahip oldukları, ekonomik, sosyal ve kültürel çevreyi oluşturdukları alanlardır. Tarihsel süreç içerisinde kamusal alanlar değerlendirildiğinde elde edilen bulgular, sanatın bu alanlardaki varlığını her dönemde sürdürdüğü ve bu alanların toplumla etkileşime hızlıca geçmek için doğru mekânlar olduğunu göstermektedir. Kamusal alanlar nitelikleri itibariyle sanatçıların estetik kaygıları ve sosyal problemleri anlatmalarında araç olmasını sağlamakla birlikte ilerleyen bu amaç doğrultusunda kamusal sanat kavramının çıkmasına katkıda bulunmuştur. İzleyicinin en önemli unsur olduğu kamusal alanlarda sanatçıların farklı malzeme arayışları sürekli devam etmektedir. Bunun sebebi, kamuya açık alanların dikkat çekilebilecek en önemli nokta olmasının yanında izleyici ile direkt olarak ilişki kurabilme kaygısındandır. Sanayi Devrimi sonrasında ortaya çıkan çağdaş sanat akımlarının dünyada ilgi görmeye başlaması ile cam artık yalnızca kullanım amaçlı değil ilk kez `sanat nesnesi` olarak görülmeye başlanmıştır. 1962'de Harvey Littleton önderliğinde başlatılan Stüdyo Cam Hareketi'nin cam sanatına kattığı değer yadsınamaz bir gerçek olup büyük formda çalışılan cam heykel sayısı artmıştır. Bu tez çalışmasında; camın bir heykel formu olarak kullanılması tarihsel süreçte incelenerek, teknik özelliklerinin verdiği imkânlar dâhilinde kamusal alandaki sanat ve çevre plastiğine estetik yönden katkısı ortaya konmaya çalışılmıştır. Camın bu mekânlarda sergilenmesindeki avantaj ve dezavantajlarının yanında farklı malzemeler ile birlikte yorumlanmasının cam heykel sanatına olan etkileri de değerlendirilmiştir. Ayrıca sanatsal bağlamda cam heykellerin sergilenmesinde özellikle kamusal alanların tercih edilmesi, kamusal alanda eserleri bulunan cam sanatçılarının görüşleri de alınarak sunulmuştur. ANAHTAR KELİMELER: Kamusal alan, Kamusal alanda sanat, Cam, Cam heykel. | |
dc.description.abstract | The emergence of public space has not only promoted pluralism and development of the human as a social being but also allowed to pursue artistic expression in such spaces. Public space is an element of urban areas where individuals with equal right to speak make up the economic, social and cultural framework. The findings from a review of public spaces regarding their uses in different historical periods indicate that arts have always made use of these spaces and they prove to be appropriate contexts to achieve immediate and rapid interaction with the public. Public spaces have both provided the context for artists to convey their messages as to aesthetic concerns and social problems and contributed to the emergence of a resultant concept of public art. The artist's search for new materials in public spaces where audience is the most important factor is a never-ending process. This is mainly due to the fact that public spaces are the spots that can attract the greatest attention and that the artist is primarily concerned with establishing a direct connection with the public, making use of such spaces. With the increasing popularity of contemporary art movements worldwide following the Industrial Revolution, glass is not considered a construction material only; it has become `an object of art.` In this respect, especially the significant contributions of the Studio Glass Movement initiated by Harvey Littleton in 1962 to the art of glass that have led to an increase in the number of large-scale glass sculptures cannot be ignored. This thesis has investigated the use of glass in sculpture through a historical perspective and its aesthetic contribution to public art and environmental plastic within the affordances and constraints of its technical qualities. Along with the advantages and disadvantages of exhibiting glass in public spaces, the effects of blending glass with different materials on the art of glass sculpture have also been evaluated. Why artists prefer especially public spaces in exhibiting glass sculptures has been discussed within an artistic perspective with a consideration of the views of glass artists whose works are on display in public spaces.KEYWORDS: Public space, Arts in public spaces, Glass, Glass sculptures. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Kamusal alanda cam heykel | |
dc.title.alternative | Glass sculpture in public space | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam Tasarımı Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.subject.ytm | Sculpture art | |
dc.subject.ytm | Glass | |
dc.subject.ytm | Glass art | |
dc.subject.ytm | Public space | |
dc.identifier.yokid | 10079234 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 425534 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Seramik Tasarımı Sanat Dalı |