Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçüktepe, Coşkun
dc.contributor.authorBülbül Hüner, Sanem
dc.date.accessioned2020-12-10T07:29:26Z
dc.date.available2020-12-10T07:29:26Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/215337
dc.description.abstractBu araştırmada Sokratik Sorgulama temelli etkinliklerle tasarlanmış ilkokul üçüncü sınıf hayat bilgisi dersi etkinliklerinin öğrencilerin hayat bilgisi ders başarısını ve edindikleri kazanımların kalıcılığını nasıl etkilediğinin incelenmesi hedeflenmiştir. Sorgulamaya dayalı bir ders içeriği geliştirmeye katkı sağlaması açısından yürütülen çalışma bir eylem araştırmasıdır. Araştırma 2016-2017 eğitim- öğretim yılında toplam 13 hafta boyunca bir özel okulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu ise 4'ü kız 12'si erkek olmak üzere 16 kişilik bir üçüncü sınıf öğrenci grubundan oluşmuştur.Araştırma sonuçlarına göre sokratik sorgulama temelli etkinliklerle tasarlanan ders içeriklerinde öğrencilerin ürettikleri düşüncelerin önemli taraflarını vurgulayabildikleri, düşüncelerini örneklendirebildikleri, üzerine tartışılan konu ile ilgili uygunluğunu belirtebildikleri, farklı bakış açılarından bakabildiği ve düşüncesindeki tutarlılığı ifade edebildiği bulgusuna ulaşılmıştır. Bu bulgular sokratik sorgulama entelektüel standartlarından sırasıyla kesinlik, belirginlik, uygunluk, genişlik ve mantıklılık temaları olarak sunulurken; yine çalışma grubu öğrencilerinin üretttikleri düşünceleri detaylandırmakta, doğruluğuna ilişkin kanıtlar sunmakta, düşüncelerinin karmaşık taraflarını ifade etmekte zorlandıkları bulgularına ulaşılmıştır. Bu bulgular ise yine sokratik sorgulama entelektüel standartlarından sırasıyla açıklık, doğruluk, derinlik temaları olarak sunulmuştur. Öğrencilerin Sokratik sorgulama temelli bir teknikle işlenen hayat bilgisi dersi başarı ve tutumlarına ilişkin ön test ve son test sonuçları incelendiğinde, öğrencilerin başarı ve tutumlarının uygulama öncesine göre arttığı; kalıcılık testi sonuçlarına göre ise kalıcılık puanlarının düşük çıktığı bulgularına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis paper intends to investigate how the activities in third grade Life Science lesson, which is taught in the primary school and is designed with a Socratic Inquiry based actıvıtıes, will affect the student's success in Life Science lesson and the permanence of the acquisitions. These standards have seven categories: precision, clarity, relevance, accuracy, breadth, depth and logic. The study is an action research conducted to contribute to the development of a lesson based on inquıry. The study was conducted in a private school for a total of 13 weeks during the academic year 2016-2017. The study group of research consisted of 16 third-grade students, 4 of whom were girls and 12 of whom were males. It was found that students could emphasize the important aspects of the ideas they produced, exemplify their thoughts, identify the relevance of the topic discussed, consider from different perspectives and express consistency of thought in the lesson designed with a sociological inqurıy based approach. These findings are presented under precision, accuracy, relevance, depth and logic, respectively, from among the intellectual standards of socratic questioning. It was also found that the study group had difficulties in elaborating their ideas, presenting evidences in relation to their accuracy and expressing the complex aspects of their thoughts. These findings are also presented under clarity, accuracy and depth, respectively, from among the intellectual standards of socratic questioning.When the pre-test and post-test results of students related to the achievements and attitudes of the Life Sciences lesson, which was thought with a socratic inquiry based approach, was examined, it was found that the success and attitudes of the students increased compared to the pre-implementation. According to the results of the permanence test performed, the findings indicated low permanence scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSokratik sorgulama temelli etkinliklerin hayat bilgisi dersinde başarı ve kalıcılığa etkisinin incelenmesi: Bir eylem araştırması
dc.title.alternativeAnalyzing the effects of the socratic inquiry method on academic success and retention in life science course: An action research study
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPermanence
dc.subject.ytmSocratic questioning
dc.identifier.yokid10221574
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid530667
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess