Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Yasemin
dc.contributor.authorAlgheetah, Marwah Meelad Emran
dc.date.accessioned2020-12-10T07:29:09Z
dc.date.available2020-12-10T07:29:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/215249
dc.description.abstractİngiliz dili eğitimi alanında, geleneksel kültür görüşü yerini kültür olgusunu sınırları belirsiz ve değişken ve kimlik olgusunu da çoğul ve farklı ortam ve etkileşim bağlamlarına göre değişken kabul eden daha dinamik ve karmaşık bir bakış açısına bırakmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma Libya'da ortaokul düzeyinde yaygın bir biçimde kullanılan English for Libya derskitabı serisinin yansıttığı kültürel ve kültürlerarası görüşleri incelemeyi amaçlamaktadır. Mohamed'ın (2014) Fairclough'un (1989) eleştirel söylem çözümlemesi çerçevesinden ve Günay'ın (2012) Gray'in (2010) betimleyici çerçevesinden uyarladığı çözümleme modellerini temel alarak, örneklem kabul edilen İngilizce ders kitaplarında yer alan okuma parçalarında bulunan özneler ve farklı kimliklerinin bireyselleştirme/kollektivize etme, kendi/öteki sunumu, etkenleştirme/edilgenliştirme ve rol dağılımı bakımından söylemsel inşasını incelemek için üç-aşamalı bir analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulguları ders kitaplarının temel olarak özcü kültür görüşlerini ve ilişkili sınıflandırma şemalarını kullandığını ortaya koymuştur. Sonuç olarak, ders kitaplarının bazı sosyal grupları kollektivize edip, eksiltip değersizleştirirken bazı sosyal grupların da değerini ya da önemini artırmak yoluyla, özcü kültür görüşlerini yansıttığı söylenebilir. Buradan hareketle, bireylere ve onların çeşitli kimliklerine ilişkin böyle bir türdeşik ve özcü yaklaşımın kültürel kalıp yargılara, gerçeğe aykırı kültürel temsillere ve dolayısıyla da ötekileştirmeye yol açabileceği önerilmektedir.
dc.description.abstractThe field of English language teaching has witnessed a major shift from a traditional view of culture to a more dynamic, complex perspective that regards culture as unbounded and unstable, and identities as multiple and changeable depending on different settings and contexts of interaction. In this context, the present study aims to investigate the cultural and intercultural views that underlie a selected sample of English coursebooks, which are widely used in Libyan Secondary schools. Drawing from Fairclough's (1989) critical discourse analysis framework as adapted by Mohamed (2014) and Gray's (2010) descriptive framework as adapted by Günay (2012), a three-staged analysis has been carried out to investigate the discursive construction of the subject positions and their multiple identities provided in the reading passages in terms of individualization/collectivization, self/other presentation, activation/passivation and role allocation. The results of the study have primarily revealed that the coursebooks draw upon essentialist perspectives and relevant classification schemes. Overall, the coursebooks seem to represent an essentialist view of culture by reducing, collectivizing and degrading some groups of people while valuing and empowering others. The study suggests that such homogenized, essentialist view regarding people and their diverse identities is conducive to stereotyping, misrepresentation, and in turn otherization.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCultural and intercultural views in ELT coursebooks used in Libya
dc.title.alternativeLibya'da ortaöğretim okullarında kullanılan İngilizce ders kitaplarında kültürel ve kültürlerarası görüşler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-25
dc.contributor.departmentYabancı Diller Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmInterculturalit
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmLibya
dc.identifier.yokid10222775
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid530775
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess