Cultural and intercultural views in ELT coursebooks used in Libya
dc.contributor.advisor | Oral, Yasemin | |
dc.contributor.author | Algheetah, Marwah Meelad Emran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:29:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:29:09Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/215249 | |
dc.description.abstract | İngiliz dili eğitimi alanında, geleneksel kültür görüşü yerini kültür olgusunu sınırları belirsiz ve değişken ve kimlik olgusunu da çoğul ve farklı ortam ve etkileşim bağlamlarına göre değişken kabul eden daha dinamik ve karmaşık bir bakış açısına bırakmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma Libya'da ortaokul düzeyinde yaygın bir biçimde kullanılan English for Libya derskitabı serisinin yansıttığı kültürel ve kültürlerarası görüşleri incelemeyi amaçlamaktadır. Mohamed'ın (2014) Fairclough'un (1989) eleştirel söylem çözümlemesi çerçevesinden ve Günay'ın (2012) Gray'in (2010) betimleyici çerçevesinden uyarladığı çözümleme modellerini temel alarak, örneklem kabul edilen İngilizce ders kitaplarında yer alan okuma parçalarında bulunan özneler ve farklı kimliklerinin bireyselleştirme/kollektivize etme, kendi/öteki sunumu, etkenleştirme/edilgenliştirme ve rol dağılımı bakımından söylemsel inşasını incelemek için üç-aşamalı bir analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın bulguları ders kitaplarının temel olarak özcü kültür görüşlerini ve ilişkili sınıflandırma şemalarını kullandığını ortaya koymuştur. Sonuç olarak, ders kitaplarının bazı sosyal grupları kollektivize edip, eksiltip değersizleştirirken bazı sosyal grupların da değerini ya da önemini artırmak yoluyla, özcü kültür görüşlerini yansıttığı söylenebilir. Buradan hareketle, bireylere ve onların çeşitli kimliklerine ilişkin böyle bir türdeşik ve özcü yaklaşımın kültürel kalıp yargılara, gerçeğe aykırı kültürel temsillere ve dolayısıyla da ötekileştirmeye yol açabileceği önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | The field of English language teaching has witnessed a major shift from a traditional view of culture to a more dynamic, complex perspective that regards culture as unbounded and unstable, and identities as multiple and changeable depending on different settings and contexts of interaction. In this context, the present study aims to investigate the cultural and intercultural views that underlie a selected sample of English coursebooks, which are widely used in Libyan Secondary schools. Drawing from Fairclough's (1989) critical discourse analysis framework as adapted by Mohamed (2014) and Gray's (2010) descriptive framework as adapted by Günay (2012), a three-staged analysis has been carried out to investigate the discursive construction of the subject positions and their multiple identities provided in the reading passages in terms of individualization/collectivization, self/other presentation, activation/passivation and role allocation. The results of the study have primarily revealed that the coursebooks draw upon essentialist perspectives and relevant classification schemes. Overall, the coursebooks seem to represent an essentialist view of culture by reducing, collectivizing and degrading some groups of people while valuing and empowering others. The study suggests that such homogenized, essentialist view regarding people and their diverse identities is conducive to stereotyping, misrepresentation, and in turn otherization. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Cultural and intercultural views in ELT coursebooks used in Libya | |
dc.title.alternative | Libya'da ortaöğretim okullarında kullanılan İngilizce ders kitaplarında kültürel ve kültürlerarası görüşler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-25 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Interculturalit | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Libya | |
dc.identifier.yokid | 10222775 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA | |
dc.identifier.thesisid | 530775 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |