Show simple item record

dc.contributor.advisorÇavuşoğlu, Selçuk Bora
dc.contributor.authorÜçüncüoğlu, Mertkan
dc.date.accessioned2020-12-10T07:29:08Z
dc.date.available2020-12-10T07:29:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/215245
dc.description.abstractHer geçen gün yaşanan teknolojik gelişmeler ile beraber toplum yapısında önemli değişimler meydana gelmiş ve insanlar bilgi-iletişim teknolojileri ile büyük yakınlık göstermeye başlamıştır. Bunun bir sonucu olarak dijital oyunlar yeni bir eğlence alanı olarak gelişmiştir. Rekabetçi dijital oyunculuk kavramı 1970'li yıllardan bu yana önemli bir gelişme göstererek güçlü bir espor kavramını beraberinde getirmiştir. Bu çalışma ile günümüz toplumunun yeni bir etkinliği olan esporun tanımlanması, yaşadığı hızlı büyümenin ve nasıl modern sporun bir parçası haline gelmeye başladığının açıklanması amaçlanmaktadır. Çalışma nitel araştırma deseni içerisinde yer alan betimsel araştırma yöntemi benimsenerek gerçekleştirilmiş ve veri toplama tekniği olarak literatür taraması kullanılmıştır.Espor, içinde bulunduğumuz yüzyıla ait yeni bir rekabet alanı olarak görünmesine rağmen yaşadığı dönüşümler neticesinde bugünkü noktasına ulaşmıştır. Dijital oyunların ticarileşmesiyle beraber ortaya çıkan rekabetçi dijital oyunculuk, internet teknolojisinin gelişimiyle birlikte uluslararası bir hale gelmiştir. Çalışmanın bulguları arasında yer alan bu iki dönüşüm sonucunda önemli bir izleyici kitlesine ulaşmaya başlayan esporun profesyonelleşmesi noktasında birçok gelişme yaşanmıştır. Son yıllarda büyük gelişim göstererek dikkat çeken bir noktaya ulaşan espor giderek modern sporun bir parçası haline gelmiştir. Özellikle genç nüfusun büyük ilgi gösterdiği espor, modern sporun dijital dünyada yer alarak yeni nesillerle etkileşim kurma çalışmalarının önemli parçalarından biri olmuştur. Espor, modern sporun bileşenleri ile gösterdiği etkileşim neticesinde Spor Yönetim Bilimlerinin bir konusu haline gelmiştir.
dc.description.abstractEach passing day with technological developments there have been some important changes in social structure and people have been started to interest in information and communication technologies. As a result of that, digital games have evolved as a new entertainment area. The concept of competitive digital gaming has shown a significant development since the 1970s and brought a strong concept of esports. With this study, it is aimed to describe the new activity of today's society, to explain how it's rapid growth and how it started to become a part of modern sports. This study was conducted by using descriptive research method and literature review as data collection technique.Although esport is a competitive area which it seems to belong this century, it has been reached to today's point as a results of two transformations. The competitive digital gaming that comes with the commercialization of digital games, has been became international area with the technological developments. As a result of these two transformations, esport has been reached an important audience and lots of important developments about its professionalization have taken place. In recent years, esport has become a part of modern sport, reaching a remarkable point by showing great improvement. Esport, which young population has shown great interest especially, has become one of the important parts of modern sports by taking part in digital world as providing interactions with new generations. Esports have become a subject of Sport Management Science as a result of the interaction with the components of modern sports.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBilgi toplumunun sportif bir yansıması olarak e-spor ve modern spor ile etkileşimi
dc.title.alternativeEsports as a sporty reflection of information society and its interaction with modern sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-21
dc.contributor.departmentSpor Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInformation society
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmElectronic sports
dc.subject.ytmDigital games
dc.identifier.yokid10227262
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA
dc.identifier.thesisid542054
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineSpor Yöneticiliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess